PDF-fråga
Finns det någon här som vet hur man gör i Adobe Acrobat om man vill att när man skriver ut ett dokument så ska det "stämplas" med t.ex. "Arbetskopia endast giltig: " + dagens datum?
Har inte tillgång till programmet nu så jag kan inte prova själv, har letet runt på nätet men inte hittat någon bra förklaring.
Mvh S
Jag tror du måste lägga till stämpeln i PDF dokumentet först. Sedan kan du från utskriftmenyn välja att skriva ut med eller utan stämpel. Ska funka i version 7 och 8, vet inte om version 6 hade denna funktion däremot.
Skapa egna stämplar i Acrobat: http://help.adobe.com/sv_SE/Reader/8.0/help.html?content=WS58a04a822e3e50102bd615109794195ff-7e67.html

Med gratisprogrammet PDFCreator kan du göra det. I options någonstans ligger det.
Tack för era tips båda två, tyvärr når jag inte riktigt ända fram med nått av dem. Det som gör det lite struligt är att jag vill att det skall vara datumet när man öppnar PDF:en (eller ännu hellre datumet när man öppnar den + X dagar).
Hittils har jag bara lyckats stämpla med datumet när PDF:en skapas.
/Scrog

Ok då förstår jag.
Men då ändras datumet nästa dag om du öppnar det då med. Men det kanske inte spelar någon roll.
Med riktiga acrobat tror jag att man kan tidsbegränsa så man inte kan öppna det efter ett visst datum. Men jag kan ha fel.
#4 det är exakt det jag vill åstakomma, om man skriver ut en kopia en dag skall det stå "Arbetskopia endast giltig: XXXX-XX-XX" detta för att det är dokument som kan ändras relativt ofta och det är viktigt att man jobbar med ett aktuellt dokument, man skall inte spara ett gammalt utskrivet dokument på skrivbordet.
Har letet runt mer och hittat ett sätt att åstakomma det mha java-script men det känns inte så smidigt. Är tacksam för tips!
/Scrog