Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 954 ggr
johan
2006-10-02 23:19
0

Webbkameror?

Jag börjar bli lite intresserad av att ha en webbkamera till min bärbara dator. Det vore bra om den har integrerad mikrofon.

Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av speciella modeller eller tillverkare?

Mvh // Johan

Cartman
2006-10-03 00:50
0

Har endast erfarenhet av Logitech Webcam Fusion (PC), suveränt kvalitetsbygge inkl headset. För notebook hade jag satsat på motsvarande från bolaget eller förmodat prisvärdare Creative. Även om kameran innehåller headset så finns det normalt en mic i själva kameran. Fördelen med mic i kameran är att fler kan prata samtidigt. Nackdelen är sämre ljud (rundgång) eftersom ni lyssnar via högtalare. Sällan man snackar flera samtidigt så jag rekar headset, spec till bärbar p g a normalt kassa högtalare. T ex en kamera/headset-combo från närmast Logitech alt Creative.

johan
2006-10-03 01:41
0

Microsoft har släppt några nya som har hög upplösning och är rätt snygga. Kan dom vara bra? Vad ska man framför allt kolla efter för att försöka avgöra vad som är bättre eller sämre?

>> Microsoft LifeCam NX-600

Generellt gillar jag både Microsofts, Logitechs och Creatives produkter mycket.

Mvh // Johan

Cartman
2006-10-03 03:42
0

Tja, du kan ju börja med att läsa #1. Undrar om inte detta är ett generellt problem som gjorde att du missade Pias svar Enemy of the state. Eller så ger du fn i vad jag skriver.

Psyflex
2008-01-05 14:42
0

Jag har ett bra tips till de men de bror på vad de är för Webbkammera du är ute efter om de är någon bra då har ja ett bar tips till dig en Webbkammera med 5MP(megapixel) Webbkammera http://www.netonnet.se./item.asp?iid=97466&sid=1002723&SpaceCode=SectionRow1Center den webbkammeran skulle jag köpa om jag vorre dig på grund av priset

Zpookey
2008-01-05 15:43
0

Denna har jag och jag är grymt nöjd med den.
Har haft billigare innan men denna är den första som jag är riktigt nöjd med och inte kommer att byta i första taget….det blir billigare i längden.
Betalade 895: på jme-data.

ryttarn
2008-01-05 20:19
0

HAr en inbygd i min Dell XPS M1330, fungerar helt ok…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se