Dela internet
Hejsan jag tänkte höra med er om hur man kan göra för att dela min internet uppkoppling med andra som tex har adsl men som inte ens bor nära mig så dem kan surfa på mitt internet utan att behöva koppla in kabel hos mig om man kan koppla upp med den internet koppling dem har och sen i sin tur koppla upp på mitt internet dem sitter med 5 mbit/s och skulle vilja ha högre hastighet på internet så hur kan man gör då??
Tack på förhand
MVH Tronix

dom kan inte få högre hastighet på internet utan att dra mer kabel eller beställa högre hastighet av sin ISP

Instämmer med föregående talare…
Först och främst….använd punkter…det blir så mycket lättare att förstå vad du menar då. Läs gärna din text själv innan du skickar…det är liiiite svårt att förstå vad du egentligen menar.
För det andra så stämmer det Pentsium säger.
Har dina kompisar 1 Mbit så kan de ju inte koppla upp sig till någon annan som har 100Mbit och helt plötsligt få 100Mbit…det förstår du själv va?
Om frågan bara är om de kan surfa igenom dig så att de får samma IP som du så är svaret, Ja det kan man…men det går inte snabare än den hastighet som de har beställt från sin IP.
Vill de sura igenom dig (vilket jag inte ser vitsen i) så måste du sätta upp VPN hos dig. Enklaste sättet att göra det är att skaffa en VPN-router där man kan lägga upp PPTP-konton direkt i routern som dina kompisar kan logga in på. 3COM hade en sådan innan som hette Officeconnect men de har inte den längre….blocket kanske?
Annars har Halon en router som heter SX-50 men den ligger på runt 8.000-10.000:-