Datorn iFokus

Datorn

Läst 104 ggr
Bo§e
2025-08-29 19:29
0

Ofrivilligt storformat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Normalt fungerar allt tillfredsställande här på iFokus, men då och då uppstår ett fenomen som jag inte riktigt kan förstå.
När jag öppnar vissa trådar (inte många, bara ett fåtal), blir den visade sidan avsevärt mycket bredare än fönstret på min skärm…!
Sidan anpassar sig inte till fönstret.
Inläggen blir så breda, att jag måste använda den vågräta hissen för att kunna läsa en hel rad.

Det verkar bara vara kopplat till vissa trådar, och jag kan inte förstå varför….

Bild nr 1 visar hur det kan se ut, och bild 2 visar det "normala" utseendet, när sidan anpassar sig till fönstret.

Min plattform är är "mainstream" W10/Edge.

Jag står förvisso ut med att det händer här och där, men jag är nyfiken på hur det går till….

?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2025-08-29 19:49 av Bo§e
Carmarino
2025-08-29 20:05
1

Vanligtvis brukar det kunna bli så när trådens rubrik är väldigt lång, men så är inte fallet här.

Det kan också bli så om det ligger många foton i samma kommentar. I den tråden är det en enda kommentar som har det, så har du valt att visa alla kommentarer kan det vara därför. Det brukar dock inte bli så om inte alla kommentarer visas, så att den med många foton är dold.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bo§e
2025-08-29 20:22
1

Tack för input…!
Jag har anat att det kan ha med bifogade bilder att göra, eftersom jag märkt att trådar plötsligt har fått detta beteende, efter att tidigare ha fungerat fullt normalt.
Troligen har vi svaret här…

🙂

Carmarino
2025-08-30 04:36
1

Testa att inte visa alla kommentarer och se om det blir någon skillnad. Fenomenet med "storformatet" brukar dock inte uppträda på mobilen av någon anledning, bara på datorn.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2025-08-30 06:23
0

För mig kan det hända att jag ofrivilligt råkar förstora en sida, en del datorer är så himla känsliga. Har man en gång råkat förstora en sida ligger det kvar tills man återställer den igen.

Bo§e
2025-08-30 15:00
1

#3: Ja, precis så fungerar det. Om jag inte visar alla kommentarer, behåller sidan sin normala storlek, och håller sig snällt inom fönstret…
🙂

Carmarino
2025-08-30 15:23
1

#5: Så bra att det löste sig. 😊