Brännarproblem...
Min brännare ska klara av att skriva i både + o - för det har den gjort förut…
När jag köpte skivor sist så köpte jag + för jag trodde att det var det jag brukade använda kommer hem o provar o det funkar inte!…
Så jag köpte nya i minus… o de funkar inte heller….
Vi pratar dvdbränning nu… men sätter jag i cd - så funkar de :(
På brännaren står det DVD R/RW
Tips o hjälp någon?!

Det har packat ihop…
Min uppförde sig exakt så, och efter många om-och-men, så satte jag in en ny…funkade som det ska igen…
Du menar att jag måste köpa en ny :( ?

Japp..det fick jag göra, min gamla hade lämnat in..
Attans då :(

Låna någon kompis DVD-brännare, och sätt i din dator, funkar den, ja då vet du att din är trasig.

Kolla hastigheten på DVD skivorna (där det står i vilken hastighet de kan brännas med. Om skivorna har för hög hastighet gentemot vad din brännare klarar så kan det bli problem som du beskriver.
T ex om det på skivorna står att de är till för att bärnnas i
8-16 gångerx och din DVD brännare klarar 1-4 gånger så kommer du få problem. Då måste du köpa skivor som tillåter att man bränner i lägre hastighet.
Äldre DVD brännare brukade normalt klara 1-4 gånger eller alternativt 1-2 gånger medans nyarebrännare normalt klarar 1-16 gånger.
Numer kan det vara svårt att få tag i DVD skivor som inte kärver minst 4-x gångers bränning.
Om problemet är som beskrivet ovan så måste du antingen hitta skivor som tillåter bränning i lägre hastigheter eller alternativt köpa en ny brännare som klarar att bränna i de hastigheter som de DVD skivor som finns i dag normalt vill ha.
Helt plötsligt funkade det :) Jag bytte brännarprogram ;)

haha