Datorn iFokus

Datorn

Etiketterhårdvaraskrivare
Läst 34 ggr
[Undertaker]
2025-09-22 12:59
0

Bambu Lab 3d skrivare

Jag försöker reda ut hur mycket det är värt att investera. Bambu Lab har bra skrivare. Jag har fått se vad deras lite dyrare modell H2S Combo kan. Framförallt skillnaden på resultaten den ger vs. andra märken (och hemmabyggen).

Men nu är nog frågan hur mycket är det värt att investera? De har allt från väldigt enkla skrivare till ännu komplexare. Jag behöver främst skrivaren för mindre saker för olika byggprojekt inom det tekniska. I sig för att skapa skalet för robotar och andra hjälpmedel. Viktigast för mig är nog framförallt en fin yta. Hål och annat går att bättra på med en borr eller fil men att bättra på ytan blir mycket jobb.

Jag är även osäker på om jag ens känner att den måste kunna använda 4 färger samtidigt.

Har någon här någon egen erfarenhet?

johan
2025-09-22 13:38
0

Jag köpte nyligen en 3d skrivare till min svägerska. Kollade med några av dom på jobbet som riktigt nördat ner sig i den här världen.

Alla verkar överens om att Bambu Labs gör riktigt bra och prisvärda grejer.

Mvh // Johan

[Undertaker]
2025-09-22 13:40
0

#1: Skönt att höra att fler som verkligen är inne i den bubblan tycker det.

Överväger P1S Combo. Verkar vara ett mellanting men måste kolla vad för reviews som finns, även negativa.

johan
2025-09-22 13:50
0

#2: Jag köpte deras lilla. Mini eller Lite eller vad den nu heter.

Roligt att en del av setup och tutorial var att skriva ut handtaget till spaden för att rengöra plattan. :)

Mvh // Johan

[Undertaker]
2025-09-22 13:51
0

#3: Det är en rolig detalj! Ska kolla in den med.