Svensk rättstavning...
Har MS Office 2003 i engelskt utförande. Nu skulle jag behöva rättstavning för svenska och norska(bokmål). Jag kan välja språken i språklistan men uppenbarligen är dom inte installerade. Har letat på originalskivorna men hittar endast engelska, franska o något mer men ingen svenska. HAr varit inne på Microsofts hopplösa hemsida men, förstås, inte hittat någon vettig information där. Är det någon här som vet hur jag skall bära mig åt?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Tror du måste ha en en svensk version för att få svensk stavning, synonymordlista mm.
Det går faktiskt bra om du har en tidigare version av Office i svensk version. peta i så fall in den skivan och välj installera. men välj anpassad installation. Där kan du då välja alla olika moduler (såsom att installera de gamla office versionerna - men det skall du ju inte göra). Se till att alla moduler är satta till att inte installeras utom stavning svenska. Då skall det fungera. men du behöver förståss någon svensk version av Office för att detta skall fungera.

Tackar,
Får ta det när jag kommer till vårt huvudkontor i Oslo, har en SV skiva där men jag vägrar köra Svensk Word, vansinniga kortkommandon…..
Jerker Klang,

Det räcker som sagt att du bara installerar den svenska rättstavningen från den svenska word (office skivan) resten kan du ha på engelska från din vanliga installation. När du installerat kommer du att kunna köra rättstavning på engelska och svenska. Word känner av ifall du skriver på svenska eller engelska (till och med balndat i dokumentet) och gör rättstavningen därefter

#3 Det beror iof på hur man ställer in word. Brukar stänga av autoigenkänning och autokorrigering. Gillar att själv bestämma vad datorn skall hitta på…..
Jerker Klang,