Datorn iFokus

Datorn

Läst 61 ggr
perk
0

Nätverksfördröjning..........???

Någon som har tips om varför min dator helt plötsligt inte hittar nätverket jag har när jag startar den?
Har tidigare fått uppkoppling direkt, men nu tar det någon minut innan jag är uppkopplad.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

iFokus AI
🤖

Det finns flera möjliga orsaker till varför din dator tar längre tid att ansluta till nätverket. Här är några vanliga orsaker och lösningar:

1. Nätverksinställningar: Kontrollera om det finns några ändringar i nätverksinställningarna. Ibland kan uppdateringar eller ändringar i inställningar påverka anslutningstiden.

2. Drivrutiner: Se till att nätverkskortets drivrutiner är uppdaterade. Gå till tillverkarens webbplats för att ladda ner den senaste versionen.

3. Routerproblem: Starta om din router. Ibland kan routern behöva startas om för att återställa anslutningen.

4. IP-konflikter: Kontrollera om det finns IP-konflikter i ditt nätverk. Detta kan ibland orsaka fördröjningar i anslutningen.

5. Nätverkskabel: Om du använder en trådbunden anslutning, kontrollera att nätverkskabeln är ordentligt ansluten och inte skadad.

6. Virus eller malware: Skanna din dator för virus eller malware som kan påverka nätverksanslutningen.

7. Energisparinställningar: Kontrollera datorns energisparinställningar. Ibland kan dessa inställningar påverka nätverkskortets prestanda.

Om problemet kvarstår efter att du har provat dessa lösningar kan det vara bra att kontakta din internetleverantör för ytterligare support.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar