Datorn iFokus

Datorn

Etiketterwindowsproblemlösning
Läst 76 ggr
Carmarino
2026-02-02 12:54
0

Problem i Win11

Helt plötsligt idag så kan jag inte längre backa tillbaka i någon av webbläsarna (Chrome och Edge). När jag försöker händer inget. Inte heller fungerar det att hålla nere musmarkören på pilen i listen uppe till vänster, för att hoppa tillbaka flera sidor. Kommer bara tillbaka till den senaste sidan.

Även emojis har slutat fungera. Trycker jag Win+punkt så blinkar rutan till och försvinner direkt. Samma sak om jag högerklickar och väljer Emoji.

Detta är de fel jag upptäckt. Kanske finns det fler, och i så fall återkommer jag.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt och hur man löser det? Vad jag kan se har det inte varit några uppdateringar av Win11 de senaste veckorna. Det enda som har uppdaterats är Definitionsuppdateringar för Microsoft Defender Antivirus.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Liz85
2026-02-02 13:23
1

Att du inte kan backa längre brukar betyda att du är på den allra första sidan som visades på den fliken.

Du kan inte ha stängt ner en annan flik? Eller ha öppnat en länk i ny flik så att den du kan backa i ligger bredvid någonstans? Eller ha startat om/ startat upp datorn så att du försöker backa i fräscha/nya flikar?

Emojigrejerna har jag inget svar på.

Carmarino
2026-02-02 15:20
0

#1: Nej, jag var inte på den allra första sidan. När jag hade klickat på en ny rubrik så gick det inte att backa. Det syntes dessutom när jag klickade på pilen uppe till vänster att det fanns flera sidor tidigare.

Men det löste sig med en omstart av datorn. Nu kan jag både backa på sidorna och lägga till emojis igen. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ