Problem med en disc
Morsning korsning,
Är direkt ingen amatör på datorer men har nu gått på bet, händer inte ofta men nu har det hänt. Problemet är att jag har en disc som hittas av bios men inte av windows. När jag startar burken får jag till svar " fel på primär slave disc" Har testat och bytt ide kabel, testat i annan ide kontakt, byglat om hit och dit och även testat med kontrollerkort.
Kan det vara så enkelt som att discen pajat?
Tacksam för svar, har en massa som jag skulle vilja om det går att rädda på discen.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Låter som en kraschad disk. Spinner disken igång? initsierar den?
Ska du rädda viktig data på en kraschad disk är det nog Ibas som gäller, inte ett dugg gratis men man får värdera sin data…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Disken spinner igång, ja den initsierar.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Troligen något fel i IDE kontrollern på hårddisken. Detta gör det bara dyrt, inte vansinnigt svindyrt att fixa men det är inget man fixar själv tyvär.
BTW, har du provat att köra disken i en annan dator? Kan ju även vara problem som är rellaterat till just den datorn eller rentav masterdisken som "stör" ut kommunikationen med slaven….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Datorn är splitt ny så jag tror inte att det är där felet ligger eftersom jag testat med andra diskar och det funkar felfritt.
Jag har testat discen i annan burk och får samma problem där, så jag har kasserat disken till elåtervinningen.