Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 337 ggr
speeder5
0

sry denna ska eg ligga i 04. Windows.

jag skulle vara tacksam för lite bra råd. min dator typ låser sig totalt. och när jag säger totalt så menar jag totalt, det går inte ens att flytta musen över skärmen och det går inte att trycka ctr + alt + del.

och om det hjälper er som ger tipps så är det ytterligare en sak som är totalt knepigt när den låser sig. om jag har musik igång när en låsning händer fortsätter musiken att spela men det är inget annat som ens rör sig. från börgan misstänkte jag överhettning men i går bevisade datorn att det inte berodde på det, jag har sidan på datorn borttagen och fönstret i rumet vidöppet det är nästan så jag huttrar, så det är inte överhettning. jag gillade till och med att få BSOD = blue screen of death bättre än det som händer nu.

obs. när detta händer måste jag stänga av datorn manuellt genom att hålla inne knappen på datan i 5 sec, och det går inte att göra på annat sätt.

johan
0

Det låter som att något är trasigt i datorn. En gissning är att någon minneskrets kan vara trasig, eller möjligen att enheter inte får tillräckligt med ström.

Att du har kallt i rummet spelar nog ingen roll för överhettning i datorn. Vid överhettning brukar dock datorn stänga av sig själv och inte hänga sig.

Du kan inte titta i Event-loggen och se om något rapporterat fel innan låsningen?

Mvh // Johan