Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1287 ggr
hejjagheterellen
0

Konstigt annons svar ^

Hejsan :)

Jag har satt ut min mobil på annons på blocket och eniro. Nu är det en som har svarat. Denna personen har då sett annonsen från eniro. Den skriver på engelska, men en del ord var felstavat. (min mamma översatte och har självvarig på semester i USA och australien i flera år bland annat). men ialllfall, hon skrev att det var jätte brottom och att hon kunde betala bra och stå föär frakten! Jag svarade bara och frågade vad hon bodde. och då skrev hon USA. Yycker det verkar lite konstigt efterssom att hon är inne på svenska sidor, kan läsa en hel annons. Men sedan så skriver hon på engelska!, felstavt dessutom. Är det någon annan som varit med om liknande?. tycker det låter jätte konstigt eftersom att mobilen bara kosstar 500kr

MalinMalin
0

Det är en som bara vill komma åt ditt kontonummer,så lämna absolut inte ut det.

Sånna annonssvarare varnas det för överallt på nätet!

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

hejjagheterellen
0

okej, men om man skulle lämna ut det så kan dom ändå inte ta ut pengar?

hejjagheterellen
0

Tack för svaret!

mariatingsund
0

lita  inte på det.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Sessan1
0

Den skriver på engelska, men en del ord var felstavat

du stavar ju oxå fel, läs så får du se.

(Yycker)Tycker det verkar….efterssom,,,,stavas: eftersom….kosstar…stavas: kostar,,, så jag tycker INTE du ska klaga på  den som stavar fel eftersom du själv gör det!!!

PRO_Anders
0

Hon klagar inte, hon informerar…det är en viss skillnad!!!

[PeterWem]
0

Nästan lika klassisk som nigeriabreven. Annons mp3-spelare hos eniro, värde max 400 kr. Någon skickade då ett nigeriabrev som bad mig uppge kontonr bla bla bla. Slutande med att personen i fråga lade till mig på sin msn och vi pratade live med varandra. Jag förolämpade honom och han bad om mitt kontonr. Jag hänvisade honom till billigare mp3 eftersom han ville ge mig 3000 kr för just min. Han frågade efter kontonr.

För varje gång han tog upp att han ville veta mitt kontonr blev jag mer säker på att inte ge ut det, trots att det endast rörde sig om ett sparandekonto. Hade det varit mitt vanliga kortnr kan jag tömma ett sådant med. Men med, varför ge ut det överhuvud taget?

Varningsklocka!

jättebråttom och att hon kunde betala bra. Skulle du betala bra? Skulle du någonsin säga det till en säljare som du kontaktar på blocket? Särskilt då din mobil förmodligen inte är unik eller värdefull på nåt sätt.

LÄS:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nigeriabrev 

http://www.polisen.se/inter/nodeid=20003&pageversion=1.jsp 

http://forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t25266.html 

http://olainspace.blogspot.com/2007/04/nigeriabrev.html 

hejjagheterellen
0

#5 haha, Jag skriver fort och då blir det e del stav fel ^. sen så sitter jag inte och läser igenom allt efteråt. Föresten så kan jag inte stava allt helt bra, efterssom jag bara går i 8an ^-. (A)

Okej Tack : ). Me nu är mobilen såld : ) Till en annan ;)

mariatingsund
0

Borde man inte kunna stava allt rätt i åttan? Förvånad

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[PeterWem]
0

#9 Det är det ingen annan som gör här heller. Särskrivning av värsta sort genom hela iFokus, med undantag skrivlust.ifokus.

pentsium
0

#10 Inte bara på iFokus utan på nästan varenda forum på hela nätet kryllar det av särskrivningar.

[PeterWem]
0

#11 Språkets förfall.

Här har vi en länk iaf: Bloggportalen

Sedan den 16 januari har inte mindre än 1000 bloggare inte lyckats lista ut att när jätte används som förstärkningsord ska det skrivas ihop.

Hoppas de går omkring och särpratar med.

Sessan1
0

#8 Jag menade inget illa, hoppas du förstog det  :))  Var inte alls menat så iaf.

Håller med att det kan bli lite stavfel ibland OM man skriver fort, Det gör jag oxå ibland. Det gör väl alla mer eller midre, eller hur?  Finns t.o.m med dom som glömmer att sätta ut tecken som: punkt, komma, frågetecken med mera, då är det jobbigt att läsa.

hejjagheterellen
0

Hjälp! Hon svarade nu å bad mej ge konto uppgitter så skulle hon sätta in 3000kr för den + frakt! :O. och jag hade bara begärt 500kr för den, kosstade ungefär 3500 som ny för 2 årsen. Men den är iallfall såld till en annan :)

[PeterWem]
0

Be henne dra åt Antarktis.

AndreasS
0

Varför ens lägga ner energi på ett sånt annonssvar. Det har vart uppe på tapeten i media om varningar om detta. Jag själv skulle aldrig svara på ett sånt mail.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Sara_Elis]
0

Är det där inte sånt bedrägeriförsök när man skickar varan och får en check med mer än vad man begärde och när man går till banken för att lösa ut den så är checken falsk och köparen som bortblåst?
Har hört det där förr nämligen…

[PeterWem]
0

#17, Vid bilar från England har det hänt. När checken skulle kollas up kostade det 700 kr eftersom den var falsk.

Man blir lurad i vilket fall som helst.

Tom
0

#5 och #13,  Akta så att inte glashuset går sönder  Flört