Lägga över
Visst kan jag lägga XP över ME jag har på denna hårddisk utan att allt försvinner? jag ska ej formatera om disken.
Fråga 2 min andra hårddisk har låst sig, då den startar upp så säger den klicka på ditt namn för logga in men INGET namn finns att se så hur i helsefyr ska jag kunna komma in på den hårdisken?
Fråga3 ang fråga 2 kan jag sätta den disken som slave och på det viset komma åt det jag har på hårddisken och flytta över bilder jag har där till hårddisken som är master? eller är den helt låst?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
1. Ja det går. Ibland kan det krävas att båda operativsystemen är på samma språk för att det ska gå att uppgradera. Ett tips är dock att ta backup till det du är rädd om innan du installerar om datorn.
2 och 3 överlåter jag till någon annan att svara på…
Mvh // Johan

På fråga 2 och 3 kan du försöka gå in i kommandotolken (cmd.exe) och pröva att komma åt disken därifrån.
skriv cd e: (där e är bokstavsnamnet på din felande disk)
Skriv sedan dir
Om den nu listar upp filer och bibliotek kan du gå till respektive bibliotek genom att skriva
Cd biblioteksnamn
Därefter gör du igen dir för att se filer och bilbiotek på det stället.
#2 Och hur ska jag kunna det då jag ej kommer IN på hårddisken.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3 det var just det du skulle kunna testa med kommandotolken. Ibland kan det gå att nå diskar därifrån som utforskaren inte når. Om du kan nå disken därifrån så kan det vara något fel på den men då kan du ev. försöka kopiera filerna därifrån till en annan disk. Inte omöjligt att det går faktiskt.