Hur många e-mailadresser har ni?
Anders E ville ha min mailadress, och han är ju en trevlig typ så det fick han. en av dem.. jag har en trave till olika ändamål. skoladressen på jobbet, hotmail till tradera, home till chatsidor, gmail till vänner, icq och msn till familjen osv. En av de yngre lärarna (yngre än min äldsta dotter!) ska sluta och frågade hur det blev med hans adress. Jag svarade att han kunde väl vidarebefordra de mail han ville ha kvar till en annan adress och tala om för mig när han blev klar så jag kunde stänga hans konto. Då sa han att han inte hade någon annan adress. Jag bara stirrade och hjälpte honom göra en homeadress. Jag trodde alla hade en trave adresser eller är det något kvinnligt?

Usch gud. låter jobbigt att kolla så många epostlådor.
Jag har en, gmail, vilken räcker långt. SÅ underbar.
Sen ligger hotmail kvar och skräpar bara för att alla msn nissar ska kunna prata med mig. Den är bra om man ska behöva regga sin epost, så man slipper spam på sin ordinarie.
Även en telia adress ligger kvar och skräpar men används aldrig.
Jag har tre som jag använder aktivt. Är inblandad i för många projekt.. :)
Mvh // Johan
Jag har en på jobbet. Några hemma. En hotmail som jag sldrig använder. Och ett par till jag inte använder…
Jag har mellan 200 och 300 som jag använder aktivt, men de slutar alla i Gmail och Outlook. De är en del i mitt system att minska skräppost.
Vänliga hälsningar
Niklas

jag har två, tre med den på jobb.
en spray, en hotmail och en apoteket… :D

niklas 200-300 stycken olika emails? hur sjutton håller du reda på användarnamnen? säg att jag missförstod vad du skrev…
Jag har inte 200-300 konton, bara 200-300 e-postadresser. De flesta vidarebefordras bara. Därför behöver jag inte hålla reda på så många användaruppgifter. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

blev lite nervös ett tag… :D men det är ju en heldel ändå..
Jo, fast jag behöver ju inte göra något med dem särskilt ofta. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har tre
En hotmail, en hemadress och en skoladress.. Fast skoladressen försvinner väl snart 

Jobbmail
förnamn@efternamn.se
förnamn@efternamn.com
+ några skräpadresser
Jag har ett tjugotal som jag använder aktivt.
Om jag till exempel ska lägga upp ett konto på en e-handelssajt lägger jag alltid upp en ny adress så att jag ska kunna veta om företaget skickar skräppost till mig. Alla skickas vidare till Outlook och Gmail.
Tom

ett tiotal tror jag … de flesta kör jag rätt in i outlook så det är enkelt att hålla isär =)
Åtta tror jag att jag har, några skräpar mest andra använder jag aktivt, mest gmail.

3 tror jag plus slaskpost.se som e bra om man ska regga sig på sidor och vill slippa spam:)
#10 nja, var inte helt säker på det ;)
Jag har tre som jag använder, en Gmail, en Telia och en från skolan.

slo och carcar vilken sorts skoladresser har ni? Och hurdana regler har ni? Jag håller på att skriva ihop regler för datoranvändning och mailande i mina skolor och vill gärna höra hur andra skolor har det.
Solveig, @utb.jaz.se har vi… Reglerna är det väl lite si och så med, men en kompis som gick ut för två år sen hade kvar sin adress i nästan ett år, tills dom rensade bort ;)

Jag och Slo går på samma skola så :) Vi får ha kvar mailadresserna i ett år efter att vi har gått ut.. Sedan vet jag inte vad vi har för regler faktiskt, vi skall inte missbruka dem (men frågan är var gränsen går
)
Fem stycken, av dom är det tre som jag använder.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#19 går du i skolan än? 

Jag har många e-mail adresser. Alla används för olika saker.
Jag har en e-mail adress på linuxmail.org som jag använder att få olika nyhetsbrev angående operativsystemet linux. Där får jag runt 10 - 15 mail / dag som jag följer.
Jag har en hotmail adress som jag använder till registrering av communities eller företag som jag inte riktigt litar på och tror jag ska få en massa skräp-post ifrån.
Jag har en på gmail som vidarbefodrar alla mail till min allmänna mail-box. Gmail adressen använder jag för att registrera mig hos communities och företag jag litar lite mer på men som e-mail adressen syns för allmänheten. Därför kan man aldrig vara riktigt 100% säker på att någon skriver upp den adress till en spam-lista och ger mig miljoner spam. Därför kan jag enkelt ta bort den adressen och skapa en ny om någonting sådant händer.
Så har jag en rad olika mail adresser hos mitt webhotell. Jag har en som jag använder enbart för tradera, en annan för medveten spam och några mer för olika företag. Detta är bra eftersom jag kan själv välja hur stor mailbox jag ska ha och därför inte få för mycket spam på en och samma gång.
Så använder jag självklart en allmän e-mail adress. Den går igenom 5st spam-filter och har klarat sig ganska bra ifrån spam. Får dock 3 - 5 st / dag, men det är ju inte svårt att ta bort dom.
För att kolla minna mail, använder jag Mozilla's mail-klien, thunderbird. Med det kan jag titta igenom alla minna inboxar samtidigt utan att behöva besöka en massa olika sidor. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#21 Självklart :D Jag har sommarlov nu, vilket innebär att jag måste tillhöra någon skola. Jag vill inte erkänna mig som arbetande/arbetslös ;)
#22 5 spamfilter, och du får ändå 3-5 spammail / dag?? Hur lyckas folk, jag har inte ett enda och plockar mailen direkt i Mail…

#24, det hittas hela tiden på nya sätt att få fram spam. Därimot är de spam som lyckas ta sig fram, också namngivna med [SPAM] innan meddelandet på grund av att de är klassade som misstänkta spam.
Jag gillar dock inte spam-filter. Jag är rädd att inte alla mail från diverse företag ska nå mig på grund av dem. Det är också en anledning till varför jag använder mig utav flera olika mail adresser till olika företag för att vara helt säker på att jag får mailen.
Jag kan aktivera upp till 28st olika spam-filter på min allmäna e-mail, villket jag en gång också gjorde, men då tog det flera timmar innan minna mail kom till min inbox. Jag har upptäckt att 5st är precis lagom. Det tar max 2 minuter för ett mail att komma fram. Det är uträknat att 95% av alla spam stoppas med hjälp utav minna 5st spam-filter. :-)
Det finns idag spam med bilder i som är länkade ifrån en sida och visas i mailet. Du får ett unikt ID nummer på bilden. När du ser på bilden i din mail-klient, så svarar sidan där bilden ligger på, tillbaka med att du sett den och därefter är det bekräftat att din e-post finns och du får ännu mer tillbaka. Därför är det också viktigt att inte visa bilder och HTML automatiskt. Det brukar ofta finnas en inställning i de flesta mail-klienter där du först måste godkänna att visa bilder eller att visa dinna mail i HTML format.
En annan bra grej med flera e-mail adresser är att om någon lyckas få tag på ditt lösenord till ett utav dem, då har dom ingen chans att få tillgång till alla dinna registrerade lösenord på hemsidor där man kan skicka tillbaka sitt "bortglömda" lösenord ifrån.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag har 8 aktiva e-mailaddresser. Dock kollar jag inte alla dagligen.
2 hotmail addresser, en som jag har haft sen 8 år tillbaks och annan för att kunna ha MSN messenger på gång på 2 datorer samtidigt. Den ena kollar jag dagligen.
1 g-mail address, kollar ibland.
3 bredbandsleverantörens addresser, kollar 2 av domdagligen.
2 jobbaddresser, kollar en dagligen.
För h-e, Home är värdelöst!

Jag har tre, en i outlook och två i hotmail.

Jag har bara en jag. Fast snart två;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har 6 e-mail adresser. Ett till msn, har flera på hotmail, ett annat till spray, ett hör till abbonemanget av anslutnigen (vilket jag inte kommer in på, för jag begriper mig inte på Outlook Express) och så vidare. Endel konton använder jag bara till att spela fria online spel med.

Jag har fem - varav en jobbadress.
Två, en bolina.hsb.se, och en hotmail.
Sen groupewise internet på jobbet, men det räknas inte riktigt (för det är inte riktig e-post).
mvh Martin
En såklart!
Jag skapar en alias-adress till varje sida jag registrerar mig på.
Jag har t ex ifokus@zpookey.com här.
Detta gör jag för att se om det börjar dyka upp skräppost med någon speciell mottagaradress…då vet jag nämligen att den sidan lämnat ut min adress vilket de inte får enligt lag.
Då skickar jag ett mail till deras support eller kontaktperson och raderar min aliasadress.
Fotnot…en alias-adress är helt enkelt en vidarebeforan till min skarpa adress. Han man t ex sin domän på Manufrog.com där jag har den så har man obegränsat med alias och e-postlådor.
Ett tips som funkat länge för mig :)
Nio…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har Gmail, Hotmail (används mest). Och Telia.
Sen har jag en Horsemail, Spray och Yahoo mail som jag aldrig använder.
En men sen ett par eftersläntare som borde avslutas.

Haha, 3 hotmail adresser… ;-)
Öhm, en Gmail, å en "skoladress"…
haha herregud va e-mail adresser ni har själv har man bara 1!!