Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1703 ggr
BunnyBoy
2008-01-23 18:47
0

IE7 Problem

När jag ska installera den svenska versionen av IE7 så står det bara "Den här installationen stöder inte det aktuella språket på operativsystemet". Allt på datorn står ju på svenska, och jag har kollat i "nationella inställningar och språkinställningar", och där står det att jag har svenska.

Vad ska jag göra? Tacksam för svar!

Zpookey
2008-01-23 20:49
0

Har du Windows mediacenter edition?
Isåfall är det därför…
Windows mediacenter edition är egentligen engelsk med ett svenskt språkpaket…så vill du ha IE7 så blir den på engelska.

rockstar
2008-01-31 22:00
0

Använd mozilla firefox istället….

johan
2008-01-31 22:24
0

#2: Sådana kommentarer är helt meningslösa. BunnyBoy frågade om en lösning på sitt problem. Poängen är att försöka lösa det.

"Jag har problem med min PC" - "Byt till Mac"

"Jag har problem med min mac" - "Byt till PC"

Det blir helt meningslöst.

Mvh // Johan

rockstar
2008-02-01 12:18
0

Nej detta kanske inte är en lösning på problemet men jag gav ett tips som kanske inte löser problemet men ersätter det. Är det fel av mig?

johan
2008-02-01 13:13
0

Det blir lite tröttsamt i längden med att om någon kör IE, så får man bara svaret att kör Firefox, har man en fråga om Microsoft Word, så ska man byta till Open Office, kör man PC ska man byta till Mac, har man problem med iPoden ska man köpa en iRiver istället etc etc etc.

Det hade varit en annan sak om någon frågade efter en funktion som inte alls finns i ett program, men finns i ett annat. Då är tips om andra program bra.

Vissa gillar Internet Explorer bättre än både Firefox, Safari och Opera.

Mvh // Johan

Kaj
2008-02-01 13:41
0

Jag för min del gillar IE mycket bättre än Firefox

rockstar
2008-02-01 16:50
0

Okej då lär vi oss alla efter detta; tipsa om andra grejer ska man inte göra i detta forumet….

johan
2008-02-01 18:49
0

#7: Jo, men du måste väl också se skillnaden på när tipset är svar på någons fråga och när det bara är ett icke-svar.

Ex:

Fråga: Finns det något riktigt riktigt bra hjälpmedel för webbutveckling i IE?

Dåligt svar: Byt till Safari på Mac.

Bra svar: Det finns en developer toolbar och en debug bar till ie, men de är inte så jättebra. Däremot finns Firefug till Firefox och den är helt ovärderlig.

Ex 2:

Fråga: Min dator är extremt seg sedan jag installerade Norton AntiVirus.

Dåligt svar: Det är töntigt med antivirusprogram.

Bra svar: Ja, tyvärr är det ett välkänt problem med Norton som jag inte tror man kan göra något åt. Däremot finns det många andra antivirusprogram som både är bättre och snabbare, t ex NOD32.

Ex 3:

Fråga: Jag har Globalnet och Spray Mail och kan inte skicka mail. De fastnar i min utkorg.

Dåligt svar: Byt till Telia.

Bra svar: Troligtvis har du inte rätt SMTP-server inställt. På deras hemsida finns alla inställningar. Däremot så verkar de generellt sätt ha extremt mycket problem med sin mail, så du kanske ska fundera på att skaffa en Gmail-adress eller Hotmail-adress och använda istället.

Om man aldrig kan få hjälp med sina frågor kommer man inte orka bry sig om att fråga heller. Poängen med ett forum är ju att försöka hjälpa varandra.  

// Johan

Mvh // Johan

rockstar
2008-02-02 18:07
0

Som sagt det var ett tips och inget svar. ingen big deal. sluta gör det till en sådan stor grej.

[kobbeuffe]
2008-02-02 18:30
0

9 svar och 1 som berör frågan, förmodligen det som BunnyBoy var ute efter.

Nåja. Jag kör bägge båda jag. IE kör jag till iFokus siterna och Firefox till övrig nätsurfning. Jag kör IE på fokus för att firefox verkar inte spara vilka inlägg jag läst och inte.

Däremot så vet jag inte om jag skulle rekomendera att uppgradera till 7:an än, har inte hört så mycket gott om den alls utan bara att datorn hänger sig och bara stänger ner webbläsarn hur som helst och när som helst. Tyvärr så måste jag säga att m dator betedde sig just på det viset så jag fick byta tillbaks till 6:an efter en ominstallation.
Sambon kör Opera pga att hon gillar startsidan med 9 av hennes favoritsidor som thumbs och bara att trycka på dem.

johan
2008-02-02 18:39
0

#10: Vad som är läst sparas på servern och kopplas till ditt användarkonto, så det har ingenting med webbläsaren att göra. Är du inloggad i Firefox också?

Personligen tycker jag IE7 är mycket mer stabil än IE6. I början var det ett problem med Flash och IE7, men det är löst sedan många många månader.

Håller med om att den featuren är snygg i Opera! Som Speed Dial på telefonen liksom.

Mvh // Johan

[cocuyo]
2008-02-02 22:25
0

Det nya rent användarmässigt med IE7 är ju att man har kopierat det som Opera var först med, att kunna öppna flera sidor i flikar i läsaren. Jag retade mig alltid på att man var tvungen att öppna nya webläsarfönster ständigt med IE, vilket man har sluppit med Opera i mer än ett decennium, och som Firefox har haft sedan den kom ut. Nu äntligen har Microsoft kopierat idén, och det är ju bra. Det allra mest lyckade är att dom också har kopierat snabbtangenterna för att växla flik eller öppna en ny flik. Annars är dom ju inte så pigga på att göra sina användargränssnitt kompatibla med andras, inte ens med sina egna. Det har förbättrats på senare år men är inte helt bra ännu, vilket man märker om man använder olika språkversioner av deras officeprogram…

IE7 var en positiv erfarenhet, men jag blev lite lack på att den inte vill installera sig på Windows 2000 Professional som är den version jag har i min gamla windowsburk som inte riktigt skulle orka med XP eller Vista. Jag testar alla websidor jag lägger upp med ett flertal läsare från Netscape 4 och uppåt, inklusive IE5, Chameleon, SeaDragon, Firefox, Opera och några till under såväl Windows som Linux. Själva vitsen med en websida är ju att den ska kunna läsas… Det har inte alla utvecklare förstått.