Filbytesplats på nätet?
Ofta behöver jag skicka relativt stora filer till mina uppdragsgivare.
Som bilaga till e-mail är de oftast för stora - någon som känner till någon webbplats där man kan byta filer med varandra med ett ftp program eller liknande?
Du borde kunna använda Windows Live SkyDrive. Där kan du lägga stora filer och sätta rättigheter på dom också.
Det är inte FTP, men det finns stöd för att dra och släppa filer från dina lokala dator till SkyDrive. Det kan säkert vara så att det endast gäller Internet Explorer, men det kanske man kan stå ut med.
Mvh // Johan
Det verkar vara en god idé men när jag försöker registrera mig så går det inte p g a att tjänsten inte finns inom mitt område ännu.
De verkar också ha möjlighet att lagra lite filer där - vi får väl se vad det blir av det,,,,
Att inte behöva FTP är ju bättre - desto mindre pgm desto mindre krångel,,,
#2: Jag tror det är så enkelt att komma runt som att ändra språk i Internet Explorer. Verktyg, Internet-alternativ, Språk. Sätt amerikansk engelska som första språk så har jag för mig att det går bra.
Mvh // Johan
Skall prova detta - det verkar ju vara en tjänst under utveckling men det är nog en tidsfråga innan de släpper lös den i stor skala.
Jag har använt skickafilen.se. Där kan man ladda upp en fil som mottagaren sedan laddar ner. Filen får vara högst 2GB. Men tänk på att det aldrig är sjysst att lämna ut någon annans e-postadress på Internet pga spamrisken. Ange en egen e-postadress som du inte är rädd om och vidarebefordra länken till den som ska ha filen.
Skickafilen verkar bara ta en fil i taget och då måste man börja zippa filerna vilket krånglar till det i onödan. Annars vore det en utmärkt idé,,,,
#7: Om du inte har krav på att lägga filen på nätet finns det ju fler alternativ:
* Windows Live Messenger (kan både skicka filer i realtid eller ha delade mappar som uppdateras när någon av er ändrar filerna i mappen)
* Groove (ingår i Office 2007 eller kan köpas separat)
Mvh // Johan

Du kan prova http://box.net/
Jag tycker att den är enkel att hantera.

länksamling dock ej helt updaterad