ny dator
Köpte en hp dator med vista och nu undrar jag om explorer inte har mail längre för den explorer jag har nu har ingen mail skall man då köra med windows mail ?
Och kan jag få in alla mina konto uppgifter från min gamla hårddisk för jag har ju glömt alla inställningar av servers odyl jag har min gamla hårddisk kopplade via usb2 nu ?
mvh/bjorsa
Om du har kvar din gamla dator finns det en funktion för att flytta över inställningar, Mina dokument, skrivbordet etc.
Minns inte exakt var du hittar den, men kolla Start, Alla program, Tillbehör och där eller i någon av undergrupperna till Tillbehör finns något som heter typ "Guiden överför filer och mappar".
Mvh // Johan

Nu försöker jag att istället komma åt mina filer och program från den nya datorn med vista och den gamla datorn med xp och den finns nu enbart som en hårddisk ansluten via usb2 men när jag skall kopiera över filer så börjar vista att klaga på att jag inte har behörighet så jag kan tex inte ens hämta över mina bilder för web som jag har i en katalog på gamla skrivbordet :-(
Om jag nu skulle sätta ihop den gamla datorn igen hur gör jag i den för att få bort alla behörighetshinder så att jag sedan enkelt kan kopiera över bildfiler från den hårddisken via usb2 till den nya datorn utan en massa tjafs med behörighet hit å dit :-) man kan ju få tuppjuck på de här
Visst man kan ju bränna allt på dvd å flytta över men min dvd funkar så dåligt på den gamla datorn den vill inte acceptera vissa skivor dvs dom jag har nu hemma medans den nya datorn köper dom hmm alltid är de något som inte funkar
mvh/bjorsa
#2: Om du på Vista loggar in som admin kan du ta ägarskapat av filerna.
Mvh // Johan

Tack Johan skall testa det
mvh/bjorsa

Jag flyttade allt till en ny hårddisk å sen kopplade jag den till den nya datorn å då fick jag öppna mina egna filer :-)
En sak som irriterar med den nya datorn som är en hp pavillion 6305 sc en billig historia å de är att den hela tiden läser på hårddisken de e fasligt drrr drrr drrr på den å lampan blinkar hela tiden men jag antar att det är vista som söker nya uppdatering + en massa annat för när jag öppnar taskbar så är de en massa saker på gång och cpu jobbar från någon % till 40% trots att jag inte gör något börjar redan längta tillbaks till den gamla tysta datorn :-)
mvh/bjorsa