Otur
Pappa skulle fixa till en lite äldre dator som syrran skulle ha med sig när hon pluggar. Han flyttade den fån ett rum till ett annat för att hålla på med den där men då startar inte hårddisken igen. Den är totaldöd och snurrar inte ens igång. När han mätte sen på kretskortet så kommer det ingen ström till motorn. Givetvis var disken ett par månader äldre än 3 år som är garatin på diskar. Så nu har han beställt en likadan disk och skall flytta över kretskortet för att försöka rädda filerna.

Kunde han få tag på en likadan efter 3år? Berätta gärna hur det går med "flytten", låter spännande.

Det var en 80GB Maxtor. Han hittade samma modell, enda skillnaden var att det var mer internminne på den nya. Men det skall ju inte vara någon skillnad på drivspännungen till motorn.

Tycker det verkar vara Maxtor varje gång jag hör att en hårddisk pajjar. Är de sämre? Jag vågar i alla fall inte köpa någon.
Tur att du har en pappa som grejar det där själv. Själv känner jag mig som en ambulerande servicetekniker för min. Han skall ha alla tekniska apparater som finns men sedan behöver han ständig hjälp att sköta dem :-)
#3 Maxtor har jag upplevt som dåliga också, brukar förr eller senare lukta bränd backelit av dem :) Tjoff.
Ja se pappor, de är sig lika…. men de är snälla ändå.
Jag hade också en Maxtor som kraschade efter alldeles för kort tid. Seagate har fungerat bra.
Vänliga hälsningar
Niklas