Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 705 ggr
[Asta]
2008-02-12 09:34
0

Ny laptop. Tips!

Jag måste köpa en ny laptop eftersom vårt hempc-avtal håller på att ta slut. Ni som har hyfsat nya sådana, vad har ni och hur nöjda är ni?

Jag använder min främst till surfning samt till bild- och ljudhantering. Har en Dell Inspiron idag och har varit nöjd med den, funderar på en Dell igen, men det är ju hopplöst att bestämma sig!!

johan
2008-02-12 09:55
0

Det finns ganska många liknande trådar om du söker lite eller bläddrar i gruppen Köpa prylar.

De största märkena för privatpersoner är Dell, Acer och HP.

Personligen gillar jag Dell. Fungerar bra, bra service och bra priser.

För de behoven du skriver kommer i princip vilken dator som helst fungera, så det är nog bara att välja och vraka och kankse titta mer på pris och utseende än prestanda.

Mvh // Johan

[kobbeuffe]
2008-02-12 10:11
0

Jag köpte häromdagen en ACER Aspire 7520 och är riktigt nöjd med den fick den med Vista home premium. Till media är den perfekt med 17" widescreen och riktigt snyggt och arbetsvänligt Media Center som innehåller nära på allt. Blåtand och fjärrkontroll gör den bra vid presentationer tex. Inbyggd digitalmottagare när man slappa och vill se på tv och så vidare…
Lycka till med ditt dataköp, det blir säkert bra.

[Asta]
2008-02-12 10:28
0

#1 - Sorry skulle naturligtvis sökt. Det vill bara inte fungera när jag är  hemma. Vi har inte fått bredband ännu (nyligen flyttat)och kör än så länge via uppringt modem och alla sökningar här verkar låsa hela min dator när jag jobbar med modemet.

johan
2008-02-12 10:51
0

#3: Ingen fara, tänkte mest som ett tips om du inte får jättemånga tips i den här tråden.

Jag har haft Dell Latitude eller Dell Precision som laptops senaste 10 åren. Jag har försökt köpa något annat, men när det kommer till bra tangentbord, bra pris, bra på-platsen-garanti, bra prestanda så har det alltid blivit en ny Dell.

Det säger iofs ingenting om att andra märken som HP eller Acer skulle vara sämre, utan bara att Dell har fungerat riktigt bra.

Det enda som stör mig med Dells laptops är att det ofta tjuter lite högtalarna. Lite tinitusaktigt ljud.

// Johan

Mvh // Johan

[Asta]
2008-02-15 13:17
0

Det blev en Dell XPS M1530.

Hoppas det blir bra.

johan
2008-02-15 13:26
0

#5: Kul! Skriv gärna en rad om vad tycker tycker om den sen. Kan vara kul att höra.

Mvh // Johan

[Asta]
2008-02-15 13:44
0

Yepp - återkommer i mars någon gång. Kan jag kanske göra en liten recension eller så på den.