Skapa menyer i Frontpage?
Någon här som vet om det går att göra menyer i Fronpage.?
tex om man har en knapp där det står "Länkar" och trycker på den så skall det komma upp olika alternativ under.
Har leta och letat men inte hittat något. Eller kanske nåhon som vet någon bra Fp sida på nätet?
Mvh Ola
Det finns nog lite olika alternativ. Om du vill ha dynamiska menyer som liksom fälls ut direkt när man håller musen över länken eller trycker på den, men utan att sidan laddas om behövs DHTML. Jag är osäker på om det finns färdiga funktioner för det i Frontpage, men det är inte omöjligt.
Om du nöjer dig med att en menyn öppnas när du klickar på länken och sidan laddas om går det att göra ganska enkelt om man använder sig av Frontpages navigation och gör ett träd av alla länkar. Denna variant har jag använt på den här sajten: http://www.arstadalskolan.se/. Sajten är byggd i Frontpage 2003.
Mvh // Johan

Häftigt med en hemsida på latin
Min sida är gjord i Dreamweaver och det fungerar ganska lika som Frontpage. Sidan är vilande nu. Tills jag får bättre avtal med skolledningen händer det minsta möjliga.

Frontpage 2003 stödjer att du skapar lager med DHTML kod. Där kan du sedan skapa menyer och i lagret koppla kod för undermenyer.

Jag har 2002 och den har stöd för dynamisk htlm.
Går det att skapa såna lager med den också, vad heter den funktionen?

I Frontpage 2002 får du sköta hela lagerhanteringen själv. Dvs du måste själv koda din DHTML kod. I frontpage 2003 finns det en funktion som heter infoga lager. Den når du från menyerna högst upp (Infoga och sedan lager).
Om du inte vill investera i Frontpage 2003 nu när nästa Frontpage version snart kommer kan du ju alltid ta hem den nya Betan av Frontpage. Den heter SharePoint Designer (är egentligen till för SharePoint utveckling men den funkar ändå för vanlig webutveckling). Den version av Frontpage för vanlig webutveckling finns ännu inte i Beta men kommer att heta något med Web Designer eller så (finns i artiklar här under datorn).
Om du tar hem betan av SharePoint Designer kommer du att känna igen dig då det är samma program som Frontpage 2003 men med en massa nya tillägg och funktioner. Den har även en massa inbyggda saker som underlättar kodande.
Betan kan köras parallellt med din Frontpage 2002 om du vill.
Länk till SharePoint Designer 2007 (Beta - gratis)

Hej!
Jag tror han menar "Drop-down-meny".
Jag har arbetat med frontpage i 4-5 år, och undrar samma sak.
Men jag kodar själv lite, och ännu har jag inte kommit på hur man gör en "drop-meny".
Eller så har han som jag inte heller har kommit på, hur man gör menyn så att man har en huvud meny, och sedan när man klickar på huvudmenyn så får man upp under menyer.
Någon som har tips? 

Med hjälp av lager får du dropdown menyer

men när jag gör lager såp blir dem inte där jag vill….suckar…
Det man måste göra är att ha en DIV (lager) i koden som man med JavaScript positioner rätt och visas/döljer när man klickar på menylänken.
För positionering kan man ange:
Om du sedan har en länk i menyn som ska öppna menyn kan du skriva:
Och så behöver man en eventhandler för att stäng menyn när man klickar utanför den:
Mvh // Johan

Ja jag var nog lite otydlig. Lager funktionen finns i Frontpage 2003 och nya SharePoint Designer men du måste lägga in din egen kod för vad menyerna skall prestera naturligtvis.
Måste man använda koder för att allt ska fungera i frontpage??
Jag har hört att man inte behöver koda i det programmet.
Jag har precis börjat med frontpage, men fattar fortfarande NOLL. :((
Har inte använt ngt annat skrivprogram för att göra hemsida med så därför tycker jag att frontpage är svårt :(
Försöker komma underfund med hur det fungerar!
MVH/
Sessan
I Frontpage 2003 behöver du inte programmera själv för att det ska fungera, men i äldre versioner måste du kunna JavaScript.
Mvh // Johan
jaha ok då förstår jag!
Jag har frontpage 2003.
Jag har ju aldrig använt ngt liknande program iaf så jag håller på att försöka lära mig det på ngt sätt, hur det nu ska gå till.
Hoppas jag kommer på ngn vettig lösning!
Sessan1