Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 577 ggr
Hawknestgrove
0

Varför funkar inte överföringen?

HAr köpt mig en liten söt leksak, en hp iPAQ pocket Pc h5400 series. Min goe datordoktor hjälpte mig att installera den, så jag kan faktiskt surfa på den. HAr börjat begripa mig på, hur man använder den. Men nu till problemet. JAg vill ju föra över filerna , en del, från min stora burk, till den lille plutten. Det vill sig inte, trots att jag gör som man ska. Tex worddokument, de syns inte……

KAn jag få en barnslig beskrivning? Provat att kopiera från Word till Word PAd och kopiera, mend et går itne….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Putt

[cocuyo]
0

Det framgår inte riktigt om dina filer faktiskt kopieras in men inte går att öppna, eller om du inte ens får in dem i handdatorn.

Om det är det första, så kan det vara frågan om vilka filformat som stöds av programmet i handdatorn; om det är det andra så handlar det om drivrutiner och kompatibilitet. För det senare gäller att du bör ha senaste version av firmware i handdatorn och rätt drivrutiner i din andra dator. Om du kör IR-länk eller blåtand måste ju också de rutinerna vara kompatibla i båda ändar. Läs igenom bruxisen ordentligt och ge akt på att alla bitar måste falla på plats, inte bara filformatet.

Alltså: Om filerna inte alls förs över, då har det inte något med Word att göra, eller Wordpad, utan överföringen och drivrutinerna och hårdvaran för överföring. Om de däremot finns men inte kan öppnas, då är det formatet som du har sparat som inte stämmer.

Hawknestgrove
0

JAg kör även den via routern, dvs Wlan. HAr tex tänkt mig, att de worddokument jag har sparat, exempelvis matrecept skulle föras över, då den lille har word.Men icke…..Shit, bruksisen är knapphändig och det jag har som help on line har jag gjort, precis som man ska….Det ser ut precis som när man för över från telefon till dator och synkroniseringen lyser grönt. ändå flyger inga papper genom luften……Att skriva in manuellt går bra, men ack så tradigt, med hundra goa matrecept, ungefär…..Sen kan man bara kolla på första sidan på exempelvis en webadress, typ Blocket. Men det kan väl ha att göra med, att den inte har så mycket kraft, så det är av underordnad betydelse. Skulle det vara bättre att köra den via Bluetooth? Eller infrarött? Men dåmåste jag väl skaffa andra grejer i min stora dator? Fick med alla broschyrer, men just CD:n fick vi ladda ner via nätet….

[cocuyo]
0

Det ska inte ha någon betydelse vilken metod du använder för överföringen annat än för hastigheten, och det snabbaste lär vara direkt nätkoppling.

Nu känner jag inte till den lilla, men många såna där har en plats för minneskort av något slag, och då kan det vara enklare att ladda ett minneskort via en kortläsare och lyfta över det rent fysiskt.

Om det funkar när du använder kommandoraden, då kan du ju enkelt tanka ner många filer om du först lägger alla i en viss mapp, och sedan ifrån den mappen använder *.doc  eller *.* som filmask.

Och som sagt, när filerna väl ligger på den lilla datorn måste de ju vara i ett läsbart format för det programmet som du har där. Prova filer av typ .htm .html .txt och .rtf förutom .doc

Hawknestgrove
0

Ja, jag har pluppat in ett minneskort på 2 gig i den. Men nu väntar jg tills Datordoktorn kommer. Helt säkert är det något, som jag tafflar mig på. Allt funkade, när jag testade när han var här. Var också inne på det där, med att tanka ner på minneskortet, faktiskt….