Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1059 ggr
Linn
2008-03-03 17:22
0

power point

Jag försöker komma på vilken version jag behöver ladda ner. Det är nämligen som så att jag måste göra en power point presentation och kan inte använda den senaste versionen av power point eftersom att skolan inte har den. Dom har windows 98 i skolan. Så vilken version tror ni att dom har? har ni möjligtvis lust att leta reda på en länk där jag kan ladda ner just den versionen från?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[cocuyo]
2008-03-03 17:28
0

Du kan använda OpenOffice presentation och spara som Office 97. Om det inte finns powerpoint i skolans dator kan du ha installationsfilen för OpenOffice på en cd eller ett minne och ladda in, den funkar på W98.

I huvudsak är den kompatibel med Powerpoint, samma snabbknappar för presentation, filerna kan köras i Powerpoint eller OpenOffice. Det kan vara lite strul med formaten, så gör inte texter som går långt ut i kanten eller har mycket stor stil och undvik animeringar.

Linn
2008-03-03 17:31
0

jag började med OpenOffice. dock fick det programmet krupp och jag kan nu inte öppna mitt nästan klara power point arbete i det…

Linn

johan
2008-03-03 18:39
0

det år samma filformat för office 97-2003 smurfonspreadsheet vilken som går bra. i office 2007 kan du dessutom spara som de gamla formaten genom att gå via office-knappen, spara som.

om du använt funktioner från ppt 2007 som inte fanns i tidigare versioner så komer du varnas om detta.

Mvh // Johan

Linn
2008-03-03 19:13
0

jag laddade ner 2003 men det funkade inte heller. laddar ner 2000 nu. Den säger att det inte går att öppna filen…

Linn

johan
2008-03-03 20:57
0

Om filen är trasig kommer du förmodligen inte kunna öppna den i någon version.

Det du kan prova med är att i Öppna-dialogrutan klicka på den lilla meny-pilen till höger på Öppna-knappen och där välja Öppna och reparera. Det hjälper ibland.

Mvh // Johan

Linn
2008-03-04 08:36
0

jag tor de var så, att filen var trasig, att det hände något när jag använde open office. Jag gjorde om hela arbetet! :( Men det tog inte så lång tid eftersom att jag visste hur nästan allt ska se ut. Det funkade inte heller att öppna och reparera.

tack för hjälpe i alla fall.

Linn