Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 975 ggr
Psyflex
0

Massa jobbiga rutor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur kommer de sig att jag får upp såna här hela tiden. Dem kommer upp varje gång jag startar internet.

Psyflex
0

Hur får jua bort den??

Jalking
0

Det där ser ut att vara för dålig svenska för att vara ett felmeddelnade från Microsoft…

…eller blev det så illa med Vista?

mariatingsund
0

det ser nästan ut som en virus själv. Om du trycker på ja, förmodligen blir du smittad. Kanske även om du trycker på nej, eller bara registrerad för att på nytt få samma meddelande. Det är nog bäst att använda röda krysset för att stänga. Och stärka spamskyddet.

Jag kanske har helt fel, men jag skulle göra så iaf.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Psyflex
0

Ok men jag körde nyss ett virus program och den hitta flera virus som heter så här

C:\DELL\SOL_CENT.JPG.exe - Win32/VB.AIA trojan - unable to clean - deleted

C:\Documents and Settings\Tobbe\Skrivbord\Abstract.jpg.exe - Win32/VB.AIA trojan - unable to clean - deleted

C:\Documents and Settings\Tobbe\Skrivbord\Bit Storm.jpg.exe - Win32/VB.AIA trojan - unable to clean - deleted

C:\Documents and Settings\Tobbe\Skrivbord\Bit Storm2.jpg.exe - Win32/VB.AIA trojan - unable to clean - deleted

så jag får hoppas att de fixar sig

Zpookey
0

Problem 1: Du har klickat på en sådan ruta trots att det är bluff.
Problem 2: Tack vare att du gjorde det så har du smittat datorn.

Lösning 1: Har du testat att göra en systemåterställning tills innan du klickade?
Lösning 2: Har du mycket på datorn som är lönt att spara? Oftast är en ominstallation både snabbare och säkrare än att försöka rensa ut datorn…men visst…har du tiden så.

Psyflex
0

De fixa sig inte ändå hm hur ska ja lösa de??

[cocuyo]
0

Först tar du en backupp på filer som du vill ha kvar, helst flera stycken…

Sedan kollar du att du har installationsskivor till dina program och till operativsystemet.

Sedan tar du ett djupt andetag, går och lägger dig och fortsätter en annan dag med att installera om hela ditt system.

[PeterWem]
0

Gör så som jag hänvisar här.

Skicka sedan upp loggen du får från Hijackthis här i forumet så kollar jag den åt dig.

Kaj
0

Ett bra antivirus program bör kunna hittta detta och ta bort dem åt dig. Det du har är absolut ett virus som försöker få dig att installerqa ett program som de förmodligen vill ha betalt för (i bästa fall) i sämsta fall ställer den till något på din dator,

Alltid när jag får upp dylika sidor där jag skall svara ja eller nej på och inte med säkerhet vet vad det är väljer jag att aldrig trycka vare sig ja eller nej för man vet ju inte hur de har programerat kanppvalen. Även ett nej kan mycket väl smitta din dator.
Jag går i dessa lägen alltid in i aktivitetshanteraren och väljer att helt stänga ner webläsaren därifrån (alla instanser av den).
Därefter rensar jag cache, cookies, temp internet filer.

[cocuyo]
0

Hursomhelst, stryk det allra sista jag skrev om att installera om; gör som PeterWem säger. Efter att ha gjort backupp på dina filer!

Jag har lätt att bli fartblind, eftersom jag provar operativsystem som Imelda Marcos provar skor. Jag tycker inte att det är någon större affär att ladda om OS, men det kan vara mera förnuftigt att reparera det hela med hjälp av grejerna som finns på Peters länk.

Och Peter, du får en stjärna i min bok för empati och engagemang.