Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 942 ggr
SaraC
2008-03-27 15:44
0

Excel

Fick så bra hjälp här förra gången jag ställde en fråga, så kör igen nu Glad

Jag behöver arbeta med Excel. I Microsoft Works är motsvarigheten "Kalkylblad i Works". Men det programet har inte alla funktioner som finns i "vanliga" Excel, tydligen.

Behöver göra diagram av "pyramid-typ" till ett arbete och har instruktioner för hur det ska se ut. Men det går inte att göra en pyramid i programet och när jag läser instruktionerna för hur vi ska göra i Excel så ser jag ju att flera funktioner fattas.

Är det jag som är vilse i datorn och bara inte hittar rätt? Går det att ladda ner någon version av Excel istället? :S

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Thumper-KG
2008-03-28 00:29
0

Det beror på hur flexibelt samvete du har..

SaraC
2008-03-28 00:36
0

Menade främst om det fanns något på windows sida, men kanske får leta på annat sätt då..

[cocuyo]
2008-03-28 11:57
0

Det finns fria program som klarar det mesta som Excel gör, exempelvis OpenOffice, som kan laddas ner på openoffice.org

Jag vet inte vilka diagramtyper som kan skrivas ut, eftersom jag själv inte brukar göra sådana, men flera olika typer stöds.

Filerna kan sparas i Excel-format.

Kaj
2008-03-28 12:33
0

Om du behöver göra det endast för ditt grupparbete och det är Excel du behöver för detta kan du alltid ta hem en gratis provversion som gäller i 60 dagar. Denna version kan du hämta hem från Microsofts sida här
http://office.microsoft.com/sv-se/default.aspx - se under rubriken prova Office 2007 kostanddsfritt.

PÅ NEDLADDNINGSSIDAN HAR DU ÄVEN EN pROVA FUNKTION SOM GÖR ATT DU KAN KÖRA ON-LINE MEN DÄR KAN DU INTE SPARA NER FILERNA PÅ DIN EGEN HÅRDDISK UTAN KÖR VIA CITRIX MOT MICROSOFT. Så det är Hämta Nu fliken du skall trycka på.

SaraC
2008-03-28 14:32
0

Tack så mycket för svaren! :)

Jag hade tur och fick tag på en snäll kompis som hjälpte mig fixa det igår.