Skicka felmeddelande
När man stöter på ett problem i ett program i Windows XP och programmet avslutas så kan man skicka ett felmeddelande om man vill. Var går det meddelandet och varför?
Det går till Microsoft för att beskiva vad som gick fel i programmet. Kommer det tillräckligt med rapporter till Microsoft från många olika användare med samma fel så innebär det att där kanske är något fel i Windows och de börjar att tillverka en buggfix.
Så även om man tycker att det är trist så bör man skicka in felmeddelandena. Händer det ofta med ett och samma program så kan man strunta i det eftersom att de antagligen inte bryr sig om din rapport kommer 1 gång eller 100 gånger.

För länge sedan florerade det en kul ordlek.
Hiroshima -45
Tjernobyl -86
Windows -95
Det var liksom där det började gå helt snett… -98 var ju sisådär lagom instabilt. 2000 helt ok (med reservation för knöligt USB-stöd och sedan kom XP… Den har fungerat superbra sedan SP2. ME tar jag inte ens med, för Vista och ME anser jag inte borde ha släppts från början. Det finns ju många sätt att ordna med XP, så vista känns lite överflödigt.
Nu kan man bara fundera på vad som hänt med företaget
Jag tror företaget är för stort och har för stor spridning i förhållande till anställda och de anställdas arbetsmoral… Men jag vet inte.
Eller är det bara en marknadsstrategi, att släppa dåliga produkter en lång tid, istället för bra direkt… Då får man ju betalt under längre tid.
#0: Ja. Det är ju i praktiken enda sättet för Microsoft att veta vad som inte fungerar på användarnas datorer.
Dessutom kan du om du ha tur få reda på varför det krashade och bli länkat till en lösning på problemet.
Mvh // Johan