Streamat strular
När man vill lyssna på streamad musik och se Web-TV, så har det blivit något problem och det går inte att varken lyssna eller se.
Brandväggen har in-och utgående acceptans för WMP och det är version 11, allt uppdaterat.
Har jämfört inställningarna med en dator där allt funkar, och det enda som fattas är att kunna lägga till HTTP och RTSP i Nätverk/Proxyinställningar i WMP. Men hur gör jag det? Konfigurera är inte markerat.
Du kör inte ZoneAlarm va?
Nej, vi har Panda IS 2008. Informationen som kommer upp är att något är fel inställt i WMP och att jag måste lägga till Proxy?
** Någon som vet /har förslag på vad det kan tänkas vara för inställningsfel? 
När jag jämför med mina inställningar så är inte "Använd portarna:" ikryssat. Kanske värt att testa att bocka ur den.
Tack för tips men har testat det med, har jämfört med den dator hemma som det fungerar på.
Det som verkar saknas är att komma åt "Konfigurera", som jag markerat upp med X på min bild. "Konfigurera" är inte upplyst och jag vet inte hur man når den funktionen. Vet du?
Skickar med en dump på den dator där det går att lyssna på Streamat, och hur inställningarna ser ut där.
Jag vet inte men kanske är det proxyinställningarna från webläsaren som automatiskt exporteras till WMP just för streamar? Hur ser proxyinställningarna ut i din webläsare? Kanske finns det speciella streaminställningar i webläsaren?
Kolla också under fliken "Säkerhet". Däär finns ett alternativ: "Kör script och dataströmmar när Media Player körs från en websida". Den ska vara ikryssad.
Bra du sa, men den är ibockad redan också.
Det som händer är att reklamen spelas upp (ansluter till media). Sedan står det "Ansluter till media" i ca 1 sekund och sedan "Klar" - och tystnad.
Det här var ett riktigt mysterium! 
Vilken webläsare använder du? Jag har haft problem med vissa streamar som inte funkgerat i Firefox men som fungerat utan problem i IE.
#7 Hur kollar jag proxyinställningarna? Inbillar mej att det som saknas är just dom tilläggen som det inringade i rött på #6 visar. Dom tilläggen (rtsp och http) finns på den dator det går att lyssna på, men inte på den som problemet handlar om.
Men hur och vart kommer jag åt att ändra det?
Har Windows XP och IE 7
Kanske "konfigurera" är avstängt när man inte är inloggad som administratör?
#13 Det är möjligt, men jag är inloggad som administratör.
Förutom att det inte går att lyssna på web-radio, så går det ej heller att se streamad web-tv (ex.vis på TV3's hemsida).
Puttar upp tråden, problemet kvarstår.
Brandväggen är inställd exakt samma som på den dator där det fungerar att lyssna på streamat.
Någon som vet hur man kommer åt proxyinställningen enligt bilden #4 ?
Jag tycker att det enklaste du kan göra helt enkelt är att ominstallera Windows media player.
Tror inte att proxyn har med det att göra så länge ingen har varit inne och ändrat i den….eftersom standardinställningen är att den ska använda webläsarens proxyinställningar och inget annat….och jag tvivlar på att du använder proxy över huvud taget i din webläsare eftersom att det inte är så vanligt att man behöver det hos internetleverantörer nuförtiden….tror inte att det finns en enda ISP som använder proxy idag….och jag antar att det är din hemdator du ska komma åt det streamade med?
Min rekommendation som sagt är att avinstallera ditt WMP…hämta hem det på nytt och installera det. Hämta sedan K-lite mega codec-pack och installera det så har du alla codecs som behövs för att köra i stort sett alla mediafiler i WMP…inkl realplayer- och quicktimefiler.
Hoppas att det löser sig.
Tack Zpookey men det hjälpte inte och går nu in på timme 8 och många koppar kaffe för att försöka åtgärda detta. *börjar få gråa hår…*
- Har avinstallerat/ominstallerat WMP
- Checkat efter senaste uppdateringar och Codec för WMP
- Hämtat K-lite Codec pack, uppdaterat
- Stängt av brandväggen
- Ominstallerat brandväggen
- Öppnat för in- och utgående i brandvägg för WMP (inga problem med andra datorn dock. Använder samma inställningar från den dator där allt fungerar.)
- Ändrat till och från bandbreddshastighet (auto/10 Mbit)
- Vad har jag missat? På andra datorn behövdes inte en enda ändring, fungerade direkt.
Web-radion spelar upp reklamen i 15 sekunder. Sedan stannar allt av och det står Klar nere i vänster-rutan, inget mer händer efter det.
Skulle bli sååå glad och tacksam för mer idéer och tips!
Kör du vista på den?
Har du "kör" i starmenyn? (om inte så kan du lägga till det i egenskaperna för starmenyn)
Isåfall testa att skriva in "regsvr32 C:\WINDOWS\system32\wmnetmgr.dll" utan fnuttar och klicka OK.
Det verkar som att en Norton internet security och Panda ibland kan "låsa" internetåtkomsten för WMP. Har du möjlighet och lust så hade jag nog testat att avinstallera Panda för att testa om det är det som ställer till det…och sedan installera det igen. (om du nu tvunget måste ha det
)
Nu slipper ni ligga sömnlösa och fundera på varför det inte går att lyssna på streamt hos mej (för det gjorde ni väl? ha ha) - problem solved!
Gjorde så här. Kör-testet gav grönt ljus (Tack Zpookey!) men det löste inte problemet. Så jag tog resolut och la in alla .exe-filer från WMP-mappen i brandväggens konfigurering och efter det fungerade det. * hepp! *
Ps. Japp, jag är envist övertygad om att jag måste ha Panda för det är det enda som hittills inte slöat ner datorn och krånglat.
Så skönt att det löste sig…..jag har inte sovit sedan den 30/3
Får bara gratulera till att du är en av de få vars dator inte blir slö av Panda