www.whodeletedme.net
Tjejen gick just på en nit. Hon fick ett mail som hon öppnade vilket innehöll en länk till www.whodeletedme.net där man skulle få veta vilka som raderat en från MSN. På sidan skulle man fylla i användarnamn och lösenord. Två sekunder senare hade givetvis jag också mailet i min inbox.
Dessutom kom ett mail med en uppmaning att jag skulle byta användarnamn och lösenord till mitt PayPal-konto för att de blivit hackade. Se upp!
Tja…engelskan på sidan borde ju vara en liten hint om att inte allt stod rätt till..
Och trots att det står överallt i tidningar att man inte ska lämna ut sina uppgifter hit och dit…så är en sådan enkel sida allt som behövs för att få folk att glatt fylla i.
Antar att Pay-pal varningen kom från dom också så att man skulle luras att ge bort sitt lösen där med eller?

Jo, att glatt fylla i en massa inloggningsuppgifter är ju alltid supert.
Det är liksom det första jag talar om för folk när de frågar mig om hjälp då mail, dator, communitys och nätverk blivit utsatta för intrång/försök… jag frågar var de har varit, på vilka sidor och vilka konton de använt och outat. Konstigt nog är folk ibland mer kritiska till att lämna ut sig till en riktig person, än en amatörmässigt utformad sida som slutar på pl, ru eller cz… Knasigt… Men visar en del hur skyddade folk tror de är hemma…med datorn mellan sig och världen.
Ja visst är det intressant att folk i allmänhet är så lättlurade trots alla varningar? Fattar inte heller…
Med tanke på att det kom i samband med att hon skrev in sina uppgifter där så måste det vara så. Däremot skickades det ut med hennes adress som avsändare. Och ja, man uppmanades att logga in på en fejkad sida för att fixa problemet, men jag kollade länkadressen och det var absolut inte till PayPal. :)
Konstigt nog kommer jag inte in på sidan längre.

Nu behöver du nog inte vara ledsen för att du inte kommer in där mer…
Tror du klarar dig bra ändå…
//
Fler inom samma område (och ska inte heller fyllas i
)
Håller med.