Outlook
Jag använder IM just nu då det är smidigt att det ligger i bakgrunden och snurrar, hämtar posten och det plingar till om det finns brev att läsa. Kan man ha outlook på samma sätt eller ligger det med "öppet fönster" hela tiden?
Du kan välja att minimera Outlook till ikonerna vid klockan också.
Vid klockan har du en ikon för Outlook. Högerklicka på den och välj Dölj vid minimering. Nackdelen är dock att Outlook inte syns när man trycker Alt+Tab.
Mvh // Johan
Ha! Suveränt… Tack så mycket! 
Suck….. Ikonen syns inte i nere vid klockan! Det har den ju gjort förr… Vad är det som händer??
Vill dessutom att Outlook startar när jag startar datorn, går det att få till? Har letat överallt men hittar absolut ingenting.
XP och Vista döljer inaktiva ikoner. Högerklicka på aktivitetsfältet (längst ned där öppna program visas) och välj Egenskaper. Tryck på Anpassa vid Meddelandefältet. Hitta Outlook och säg att den alltid ska visas.
Vill du att det ska startas vid uppstart skapar du en genväg till Outlook och Start, Alla program, Autostart. Du kan t ex kopiera genvägen från Alla program, Microsoft Office och klistra in i Autostart. Kopiera genvägen gör du lätt genom att högerklicka på den och välja kopiera. Klistra in genom att högerklicka och välj Klistra in.
Mvh // Johan
I aktivitetsfältet finns inte mailen…. Begriper inte varför…
Men jag har kopierat till autostart och ska se om det fungerar. Tack för hjälpen!
#5: Vet inte om det är lite begreppsförvirring här.. I aktivitetsfältet ville du ju inte ha mailen, det var ju det vi fixade först. I meddelande-fältet (ikonerna bredvid klockan) ska det finnas. Du kan behöva trycka på lilla pilen till vänster om ikonerna för att se alla ikoner.
Mvh // Johan
Sorry skrev fel!
Det är i meddelandefältet som den är borta, finns inte, puts väck…. har en faslig massa ikoner att välja på ifall dom ska vara synliga eller dolda men ingen mailikon.
Får jag be om lite hjälp jag med? Förstod inte förklaringen riktigt i hur jag får ner Outlook att ligga aktiv vid klockan när den inte används.
Glad för hjälp! Har XP. Tack! 
Funkar väl bara med Outlook 2007 om jag inte missminner mig…eller?
Hursomhelst så i Outlook 2007 så högerklickar man på Outlookikonen nere vid klockan och väljer "Dölj vid minimering"..när man sen minimerar Outlook så försvinner den från aktivitetsfältet men finns kvar vid klockan….för att öppna Outlook igen så dubbelklickar man bara på ikonen.
#9: Nix. Fungerar lika bra i 2003.
Mvh // Johan
aha…då har man lärt sig något nytt igen :)
Tack men….. hur får jag ens dit ikonen vid klockan? Det finns ingen ikon där nu. Har Outlook Express 6.
Hittar den inte heller vid Systeminställning/autostart för aktivering.
Aha….tror inte att det går på outlook express….
Nu var det iofs ett tag sedan jag använde express.
Outlook och Outlook Express är två helt olika produkter. Det går inte med Outlook Express.
I vilket fall som borde du byta ut Outlook Express mot Windows Live Mail. Bättre, säkrare och roligare funktioner. Och gratis.
Mvh // Johan