Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 767 ggr
AnnaS
2008-04-23 20:39
0

FTP server problem

Hej,

jag har en webserver här hemma där jag också har en FTP-server snurrande. Nu har jag bytt till trådlöst nätverk och då fungerar allt utom FTP-servern. När jag försöker logga in på den från en FTP-klient så får jag "access denied" och jag får ingen notering om i servern att någon försöker logga in. Vad kan vara fel? Jag har tilldelat portar i routern för servern men ändå verkar det inte fungera… Någon som har en idé?

Är nybörjare på detta så mitt vokabulär kanske inte är korrekt ovan Cool Hoppas ni förstår ändå…

[cocuyo]
2008-04-23 22:11
0

Några frågor:

Vilket operativsystem har servern, och vilka serverprogram använder du?

Går det att logga in på ftp-servern lokalt?  (att det bara är fjärråtkomst som du inte får)

Är brandväggen i så fall öppen för ftp? (inte bara porten öppen i routern, utan om det finns brandvägg i servern)

AnnaS
2008-04-23 22:28
0

Servern är XP Home och det har tuffat på ett bra tag med IIS innan jag bytte till trådlöst, samma brandvägg som tidigare och brandväggen är avstängd i routern.

Nej, det går inte att logga in lokalt heller.

Den enda skillnaden är att jag har trådlöst nätverk nu.

[cocuyo]
2008-04-25 23:05
0

Prova att tillfälligt ansluta den gamla routern i stället och se om det funkar därifrån fortfarande. I så fall är det inställningarna i din trådlösa router som spökar. Det kan vara någonting du har missat. Kanske att manualen kan ge någon ledning?

AnnaS
2008-04-26 02:39
0

#3 Manual fanns det ingen Skrattande Jag tog en helt annan port och då fungerade det alldeles ypperligt, så nu tuffar det på som vanligt igen!

[cocuyo]
2008-04-26 11:46
0

Manualen finns för många av de här grejerna bara på nätet och på engelska.

Tanka hem manualen medan den finns och bränn ner den så att du har den om du skulle behöva den.