FTP-program
Finns det något enkelt och bra FTP-program som inte kostar någonting att installera/köra ?
// staffan
Japp. Jag kan mycket varmt rekommendera Ace FTP 3 Free. Det är snabbt och lättanvänt.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tack för tipset Niklas -
jag laddar ned det och testar!
Mvh // Staffan
#4: Fast det där är väl en server? I och för sig bra. Jag använder den själv. :-)

ah okej .. skall staffan hämta från ftp? =)
då kör jag IE/Utforskaren =)
#6: Det brukar jag också göra. Dock är det så sjukt irriterande att inte IE/Utforksaren kan fortsätta ladda ned en fil som avbrutits. Den börjar alltid om från början…
Jag brukar använda WsFtp Light dom få gångerna jag FTP:ar.
Mvh // Johan
Ska man ladda många filer och då även kunna ha flera pipor mot varje fil (extremt bra om man skall tanka hem större filer) så är GetRight en bra produkt. Den klarar av att ladda hem hela kataloger och då även säga att man skall ha en, två, tre samtidiga nedladdningar av samma fil. Fungerar lite som P2P programmen. Detta gör att du fullt ut kan utnyttja din bandbredd och få hem filerna snabbt och säkert. Den försöker även att själva återuppta laddningen om den av någon anledning bröts.

Tack för alla bra tips - jag har nu lyckats lösa det problem jag hade tidigare idag… :)
#8 (manpeace)
Det låter som en bra programvara. Har du möjligtvis en bra länk liggande till där man kan ladda ned programmet? Vet du om det kostar någonting?
Mvh // Staffan
Staffan, länk till getright är http://www.getright.com/
Den kostar 25 dollar men finns även i en freeware version. I freewaren finns det någon form av begränsning hur mycket du kan ladda ner.
Dock är det ett downloadverktyg. Jag missade detta i ditt inlägg - om du även behöver ladda upp filer så rekomenderar getright FTP Voyager http://www.ftpvoyager.com/ som är ett shareware. Denna låter dig även ladda upp i multipla connections. FTP Voyager kostar ca 40 dollar. Det finns dock ett antal fria FTP verktyg som då kanske är bättre alternativ.

Jag använder FileZilla utmärkt klient och gratis.
Kan laddas ner här.
// kari