Minneskortsläsare
Jag har lite problem med att få datorn att läsa kamerans minneskort (Macdator+ Nikonkamera). Ibland fungerar det, ibland fungerar det inte. Kan jag komma runt problemet genom att köpa en minneskortsläsare? Man kan ju få en för ca 150 kr, så det är ju inga större pengar.

det är mycket möjligt…
Använder du en usb-hub? De brukar oftast vara problemet….prova i såfall att koppla kameran direkt i datorn istället.

Jo… som #2 säger, det kan bero på hubben… jag har samma problem med webkameran, som måste kopplas in till samma uttag på datorn _eller_ hubben för att inte behöva installeras om… samma sak med mitt USB-modem för mobila bredbandet. Har inte en susning om varför det blir så. Jag har bara funnit mig i det :D

Jag har en usb-hub samt usb-portar på tangentbordet. Ska testa att koppla kameran direkt till datorn. Tack för tipset.
Nikon har två olika inställningar för presentationen av lagrade bilder, och om den står fel så funkar det inte. Jag tror att det ska vara "mass storage" som man ställer in den på.
Själv använder jag ett SD-minne som har inbyggt gränssnitt för USB. Man bara viker den och stoppar in bakänden i USB-porten. Mycket praktixkt.

Kul… Var får man tag på en sådan… jag har iofs inbyggd läsare… ,en man kan aldrig få för många kopplingar… Friskt kopplat, hälften brunnet :D:D:D