Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1968 ggr
Naggande god
0

Måste ha hubben?

Lightbulb Måste ha hubben?

Har ingen router än, vi kopplar om mellan 2 PC. Letade efter fördelare istället så vi slipper byta kabel ofta, men hittar bara till tele, finns det ej till bredbandskabel så jag måste koppla på hubben?

pentsium
0

inte ditekt till nätverkskabel… men varför vill du inte använda en hubb? det finns små billiga hubbar: http://se.pricerunner.com/computing/networking/hubs-switches/browse?sort=3&price_max=1000

Naggande god
0

Vi har en hubb men kabeldelning är enklare

Pizza_DUDE
0

Tror inte det är möjligt att dela en nätverkskabel.. Varje dator måste ha en egen kabel och man måste använda en hub eller switch för att åstadkomma det..

Naggande god
0

Ja tydligen är det så, annars skulle vi nog haft det här, då vi har teledelare och hub men inte bredbandskabeldelare.

rumpino
0

ny signatur igen!? på usenet har du +900st ska du ha lika många här också?

Pizza_DUDE
0

"Den som har flest signaturer när han dör, vinner" :)

Naggande god
0

Nej det är en gammal signatur, jag skriver aldrig på Usenet.

Zpookey
0

Glöm det…du har fler signaturer här inne…..Enrik_naggande_god är en…du har ju tom svarat på vissa av dina egna inlägg under en annan signatur…moget.
Har du hört talas om loggar, IP-adresser och mac-adresser?…dessa talar om från vilken dator på nätet som inlägg skickas ifrån.

pentsium
0

eftersom att man bara använder två a fyra par i en nätverkskabel så kan man sätta ett dubbelt nätverksuttag i varge ände. och det finns att köpa sånna som man slipper koppla själv. du får alltså in två nätverkskablar i en…

Naggande god
0

Jag var först, sedan ENG som skriver på samma dator. Och detta är inte Usenet eller har ett dugg med Hubbar att göra, det finns en annan väg för privata mess.

Ja det finns fördelare till det mesta, vi har även till PS2.

Jamten
0

Det finns en annan lösning än hubb elller splitad kabel, en dator har 2 nätverkskort och den andra datorn får tag på internet via den med två nätverkskort.