Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 765 ggr
altavista
0

kan tangentbordet bli utsiltet

eller vad i hela fridens?
Jag byter batterier titt som tätt numera men tangentbordet ibland helt lägger av, skriver bara bokstäver det behagar.

Det är ca 2-3 år gammalt 

det var det ena,

det andra att firefox brukar krascha när jag stänger av det, alltså stänger inte av datorn bara firefox

Elcyion
0

Tangentbord kan bli utslitna. Det första man kan testa är att rengöra under tangenter osv (så att inte skit stör tangenterna). Sen måste jag fråga hur många mAh (milli ampere timmar) som de batterier du sätter i har. Ju högre den siffran är, desto längre varar batterier innan det är tomt. Köper man billiga batterier brukar det vara rätt lågt på dem. 2100 mAh har jag för mig är ett av de högsta inom AA serien.

Provat att uppdatera/installera om FF?

Medarbetare på jack russel terrier

Zpookey
0

Om ett trådlöst tangentbord ofta bara skriver enstaka bokstäver brukar betyda att sändaren/mottagaren ligger för lång bort eller att där finns något i närheten som stör. Basstationer till trådlösa telefoner, skrivbordslampor med lysrör brukar vara boven till sådana här saker. Anledningen till att dessa bekymmer oftast inte visar sig så for man bytt batteri är för att då är signalen från tangentbordet starkare.
Kör du laddningsbara batterier? Sådana blir sämre med tiden.

altavista
0

japp, jag har laddningsbara.
Antagligen där ligger en "garvad hund" för batteriet i en klocka håller inte heller så bra numera.

Jag brukar faktiskt dammsuga tangentbordet och tom borsta med en spec borste. Sändaren ligger inte öångt, jag brukar byta plats på den då o- då.

Självba tangenterna känns inte "slappa" heller.
Har inge lysrör men har basstation fast inte alltför nära.

Nej, jag har inte installerat om/uppdaterat FF, ska göra i morgon (alltså om sådär 20 min)

tack för alla svar
Det känns lite sådär med tangentbordet för det är inte den billigaste varianten, jag tyckte det borde hålla bättre.

Elcyion
0

#3 Prova att köpa nya uppladdningssbara batterier. Kom ihåg att titta på mAh talet.

Eftersom du städar tagentbordet, låter det mer som batterifel :)

Medarbetare på jack russel terrier