Hp 530 KQ630AA
Funderar på att köpa mig en bärbar dator. Men jag väljer mellan en laptop eller ett objektiv.
Är det nån som har en Hp 530 KQ630AA eller vet något om den? Är lite vilsen i den stora dator världen och så. Jag tycker att den verkar bra. Ska bara ha datorn som surfdator, redigera bilder, se på film och skriva skolarbeten. Men jag har hört att man inte får nån bra bärbar dator för detta pris (ca 4000:-)?
http://ww.netonnet.se/index.asp?iid=105888

Vi säljer en hyfsat bra Toshiba laptop på jobbet med både vista och xp….(man får med installationsskivor för båda operativsystemen)
1GB Ram och 80GB HD.
Pris: 4495:-
Det beror ju på vad du ska använda datorn till…för spel räcker det inte med en bärbar för det priset…då måste du upp till typ 10.000:- eller mer.
#1 Som sagt, ska mest ha den som surfdator och så ska jag redigera bilder med pohotshop på den, inga spel.
Putt
Vill du ha XP eller Vista?
Den datorn kan du inte installera XP på.
Och med Vista kommer den att bli seg.
#4 Kommer den? Hur ser man om man kan installera XP, och kan man inte köpa till RAM minne eller nått så att vista funkar bra på den? Men datorn är ju gjord ill att ha vista.. så varför blir det segt? Kan inte så mkt om datorer om hur man ser vissa saker o.s.v .

#5 om man ser på det ur en annan vinkel så kan man säga att datorn inte blir seg av vista men att den blir mycket snabbare om du installerar Xp och ännu snabbare om du installerar en liten Linux distro.

dubbel
#6 Okej. Men hur ser man om det går att installera XP?