Byta grafikkort i bärbar?
Är det möjligt? Har en HP pavillon dv9100 med ett GeForce Go 7600. Har precis köpt age of conan o det funkar inte alls på min burk =(
Är det mkt omständigt att byta ut .. är det tom integrerat med moderkort?

Att byta grafik går nog inte alls. Däremot tror jag det finns externa grafikkort för bärbara som man sätter in i PC-Card sloten.
Ett exempel till en FJS-burk.

ah stort tack AT!

kom på en grej. om man updaterar drivers och saker o ting inte funkar … kan man köra systemåterställning för att få tillbaks de gamla?
vill pröva byta till ett par icke signerade HP-drivers för mitt nvida .. de senaste HP drivers är två år gamla.

kolla så att systemåterställning är aktiverat och gör en kontrollpunkt innan du installerar så bör det gå att göra en systemåterställning.
Jag är inte helt säker men jag har för mig att drivare från nvidia är nyare och bättre än från HP.

tackar. ja .. senaste drivers från HP för min burk är från juli 2006 :)
Jo, det går att byta på vissa bärbara. Min DELL kan man byta på till exempel. Det är lite mer jobb än att byta ett vanligt men det går. Jag tror dessutom att man blir av med garantin.
Tom

det blir kanske billigare o köpa ny burk? :-)
tycker min har bra specs .. men tydligen inte tillräckligt för AoC
2.4ghz dual core
2gb
512mb grafik

Vad jag förstår så kräver AoC en hel del av grafikkortet.
Jag sökte på "gforce go 7600 age og conan" och fick upp detta och han verkar ha fått det att funka.

ahh tackar AT, min räddare! det ska prövas!
http://www.laptopvideo2go.com/
The 163.69 driver recognizes the Go 7600 natively (so you don't have to mess around with the modified infs). And it's WHQL (so it "should" be stable for everyone).

Hehe jag vågar inte! Har läst o läst om de där modifierade grejjerna men förstår inget alls.
Kan något gå fel om jag updaterar? Dvs. så jag måste installera om datorn eller pajja grafikkort el liknande?
minns en tidigare gång när jag strulade med ett graffikkort, det var riktigt läskigt då man inte kan göra ngt öht med burken då =)

upgraderade drivaren, då funkade spelet!