XP Servicepack 3
XP Servicepack 3 finns nu för inofficiell nedladdning.
Installerade SP3 och min första känsla var att XP är snabbare nu…kan ju också vara så att jag inbillar mig eftersom att det var sagt att SP3 skulle göra datorn 17-33% snabbare….men datorn känns faktiskt lite snabbare nu.
Men, hur blir det med säkerhetsuppdateringarna på SP3 tills vidare före den blir officiell?
Laddade ner den också hur som helst, ska bli kul se om den är snabbare.

SP3 är ju mestadels en samling av patchar och buggfixar som redan kommit via Windows Update så den som har allt uppdaterat sedan innan lär inte märka lika stor skillnad som nån som bara har SP2 installerat.

#5 testa då den andra versionen som ligger längst upp i tråden. Den SP3an som du har laddat ner och försöker att installera är på ett annat språk än ditt operativsystem.
jag lyckas inte ladda ner filen, nedladdningen stannar bara efter 30-100 MB…
Du har Windows Media center edition eller?
För även om det står på svenska så bygger den på en engelsk XP.
Eller är det så att du försökt att installera den engelska SP3 på svenskt XP?
Testade precis att ladda hem den och det gick utan problem.
Vad har du för uppkoppling? Operatör?
Jag har en 24Mbits uppkoppling från Comhem. Jag har testat både i FF och IE. När jag laddar ner står det att filen är på 305MB men när nedladdningen avbrutits är filen på skrivbordet mellan 30-100MB. Jag får inget felmeddelande.
Fick ner den utan problem och kunde intallera den utan problem. Windows verkar jobba lite snabbare nu =)
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

jag laddade ner den engelska o det funkade att installera.
tack så mkt 
Hämtade och installerade utan problem, och jag måste säga att datorn blev snabbare 

lol min dator har blivit fett seg efter att jag installerade vista wanna be saken :P
Sådana program har en tendens att göra datorn seg tyvärr….
Hur mycket minne har du i datorn?
Fick aldrig länken att funka, däremot får jag sp3 via "vanliga update knappen" i IE nu, så jag antar att den blivit officiell?

14# men jag tog bort porgramet o nu är datorn som vanligt igen ^^
jag vet inte
hur kollar man sånt?

Högerklicka på "Den här datorn" och välj "egenskaper" så står det hur mycket minne du har.

O.o 1.60GHz,504MB RAM
så är minnet 504mb ? o,o va lite i stånt fall -.-
Ja….504MB är i minsta laget när det gäller XP…och speciellt om du lägger till vista-utseendet.

:P men de är en skrivbordsdator.
ingen speldator
Men kan man lägga till mera Minne?
men att jag har inte vista längre den segade bara upp datorn kör utan o nu ären bra igen :D
Men liksom grejen är att det programmet är ganska bra, och det segar iaf inte ner min dator. Fast det så klart 504mb i minne är ju inte så jättemycket, så jag förstår din dator.
Så programmet var nog inte gjort till din dator.

ha ha ha

Puttar upp denna lite… Hade absolut inga problem att vare sig få ner eller installera den… Desutom fungerar det klockrent…
Ville avvakta lite med att ta hem den tills alla backupper var gjorda… Återkommer om jag stöter på problem.

Tja..
Har problem att få igång Sp3.. hänger sig efter halva när den ska uppdatera mitt system. Som Detail står det: Running processes after install.
Någon som haft liknande problem..
Hur länge har du väntat på att den ska bli klar för det kan ta ett tag…

Den har stått å tuggat nu i några timmar… låter den vara ifall den kommer igång igen.. Eller om den nu jobbar.. tycker inte det ska ta sådan tid, är ju en ganska ny laptop.. så det borde ju gå fortare..
Är det en HP med AMD-processor?

En HP är det… men om det är en AMD-processor vågar jag inte svara på eftersom jag inte är så insatt..
Nu startar visserligen inte din dator om men läs gärna detta http://www.idg.se/2.1085/1.160719
Uppdaterat….
Det verkar som om att vissa antivirusprogram kan låsa vissa filer.
Har du testat att inaktivera eller avinstallera ditt antivirusprogram innan installationen.
Flest problem har det tydligen varit med Norton…vad har du för antivirusprogram?

Hoppsan.. ja där ser man..
Körde ett program som jag hittade när jag surfade vidare.. och jag hade en AMD processor, men att den där filel som ställer till det inte finns på datorn.. så att det ska gå fint att installera sp3, men den hänger sig ju bara.. får surfa vidare å se vad som kan göras..
Tack för hjälpen så här långt..
Har du testat med att avinstallera eller avaktivera ditt antivirusprogram?
Du kan alltid installera det igen efter att du installerat SP3

Har provat med det oxå.. vet inte vad det är för fel.. Försökte hela dagen igår.. hängde sig efter 3/5 delar.. så jag får väl vänta å se om det dyker upp någon lösning..

Sist jag försökte ladda ner sp3 så ville datorn inte gå med på att autentisera att jag har lagligt windows etc… Vilket jag definitivt har! Strange!
Men jag kanske ska försöka igen. Så som jag pillar med min dator, efter principen trial and error/går det så går det :0 så kunde det ju vara bra att få en fräsch installation av tidigare "prylar".
Testa denna länken http://www.microsoft.com/genuine/diag/default.aspx?displaylang=sv

Tack Zpookey nu har jag fixat validering enligt länken! Så nu ska jag väl kunna få in sp3 :)
Ni som nu haft XP sp3 ett tag. Finns det nå fel i den eller fungerar allt som det ska? Och vad (om nåt) märker ni för skillnad mot 2:an?
#36 Jag har inte märkt av några problem. dock har jag märkt att min dator arbetar snabbare med SP3.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek