Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1047 ggr
kissemissen
0

Uppdatera Windows (Xp) med Avast??

Som sagt så försöker jag uppdatera det som automatiska uppdateringar tar hem till mig men de kan inte installeras??

Varför? Jag har ej haft Avast så länge, har ingen aning om det är den som stoppar det eller inte…

AndreasS
0

Pröva att stänga av det och testa då…

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

kissemissen
0

Jo, det har jag redan testat………

Zpookey
0

Gör så här.

1. Stäng av uppdateringstjänsten.
(klicka på Start->kör och skriv services.msc och tryck enter. Markera "Automatiska uppdateringar och klicka på "stoppa tjänsten"

2. Ladda hem Windows installer 3.1 och installera det.
(skulle datorn säga att det redan är installerat så kan du tvinga datorn att ominstallera det genom att skriva hela sökvägen till filen och lägga till en växel…  t ex om du sparat filen på c:\ så klickar du på start->kör och skriver "c:\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe /wuforce" utan fnuttar. OBS!!! Starta inte om datorn efter denna installationen.

3. Leta upp följande katalog.
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download och radera allt som finns i den katalogen.

4. Leta upp följande katalog.
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\EventCache och radera allt som finns i den katalogen också.

5. Starta om datorn….nu ska uppdateringarna tankas hem på nytt och de ska installeras utan problem.

(uppdateringstjänsten startar automatiskt när man startar om datorn så det behöver man inte göra manuellt.

kissemissen
0

Ooooops…. Zpookey, det var nog lite avancerat för mig men jag får väl försöka Hemlis

Zpookey
0

Tja…det görs ju inte automatiskt ;)

Men gör bara steg-för-steg som jag skrivit så ska det nog lösa sig.