Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1086 ggr
Elina.
0

Problem när datorn ska startas

Har lite problem när jag ska starta min dator, så jag tänkte höra med er om någon kunde komma med nått förslag om vad som kunde göras åt problemet. 
Allt funkar som det ska tills jag skrivit in lösenordet på datorn, skrivbordet kommer fram och datorn startar olika program osv, men mitt i allt slutar musen & tangentbordet att funka. Jag blir tvungen att starta om datorn ca 2-4 ggr innan allt funkar som det ska. Har kollat alla sladdar, de sitter som det ska. Har också scannat igenom datorn på virus. Har lite funderat på om det kan vara nått fel på skärmen då den nog börjar bli lite till åren, men har inte tagit mig tid till att koppla datorn till en annan skärm ännu. Dock borde den väl inte krångla bara när datorn startas om det nu vore något fel på den.
Har någon någon idé om var felet kan sitta?

Krycke
0

Det är inte skärmen iaf, den tar bara emot signaler. Den skickar inget som påverkar mus och tangentbord.

Kan du låna en mus och tangentbord av någon annan? Om de båda är usb anslutna försök låna någon mus och tangentbord som har den gamla vanliga ps/2 ingången (tror den heter så, den är rund och brukar vara grön/lila på kontakten).

Om det blir bättre med något annat tangentbord och mus kanske det är usb hårdvaran som sitter löst och glappar inne i din dator. Alternativt att din mus och tangentbord börjar ge upp. Sen kan det ju också vara drivrutiner eller windows som bråkar.

Det är iaf vad jag skulle prova först att testa andra möss och tangentbord.

Elina.
0

Har flera datorer i huset, så gick och nappade åt mig en annan mus & ett annat tangentbord. Det gick fint att starta datorn, iallafall denhär gången. Dock var det samma typ av mus jag använde, usb-ansluten. Får se om problemet löstes såhär lätt, eller om problemet kvarstår.

Elina.
0

Problemen kvarstår tyvärr. Blir nog att åka in med datorn till en reparatör innan problemen växer sig större.