Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1298 ggr
UlrikaD
2008-06-24 01:38
0

msn-fråga

Jag har precis köpt ny dator och fick installera om msn i den. Sen ville jag ladda ner extra smileysar som jag hade på den andra datorn. Då säger den att jag inte kan ladda ner om jag inte har installerat msn. Men jag har ett fullt fungerande msn. Försöker ominstallera msn men då säger den att jag redan har msn. Och försöker då igen ladda ner smileysarna och får till svar igen att jag inte har msn. Någon som vet?

UlrikaD
2008-06-29 02:12
0

Ingen?

ANNIA
2008-06-30 15:38
0

Jag vet inte varför det sker. Men jag har ett förslag så du kanske kan kringgå det hela, förutsätter dock att du har din gamla dator kvar, att den fungerar och att du har sånt där litet flyttbart usb-minne.

Om du har det så prova att gå in i utforskaren på den gamla datorn och leta reda på mappen med smileysarna. Skicka över hela den mappen till usb-minnet och sen lägg över dom i den nya datorn. Starta sen om datorn. Jo kolla noga vilken huvudmapp dom ligger i i den gamla så att du lägger över dom i rätt huvudmapp i den nya.

Skulle inte det funka. Så kolla i smileysmappen om installationsfilen finns i den och prova att öppna den igen. Finns den inte i mappen så får du leta i utforskaren i den gamla och se om du hittar den där och sen lägga över den också i den nya.

UlrikaD
2008-06-30 18:24
0

Min gamla dator brann upp så den är tyvärr död och begraven.

ANNIA
2008-06-30 21:49
0

Har svårt att hjälpa dig då jag själv inte är så hemma på det hela.

Kanske prova avinstallera msn igen och köra ccleaner innan du installerar det på nytt. (såg i tråden om java lite längre ner en som fick rådet att köra det innan den installera på nytt och där finns länk till just ccleaner, aldrig använt det själv)

Sen vet jag inte hur det ser ut när du laddar ner smileysar. Alltså när den säger att du måste ha msn. Får du då leta reda på download för msn själv eller visar den en länk som du då kan ladda ner msn ifrån. Om det är det sista att den visar länk så ta den då så kanske den först laddar ner msn och sen direkt efter smileysarna.

Hoppas du fatta hur jag mena för jag är urkass på att förklara.

Zpookey
2008-07-01 00:29
0

Är inte smileysarna gjorda för en tidigare version av messenger?

[PeterWem]
2008-07-01 00:35
0

A-patch har ett tillägg där man kan lägga till smileys. Och så slipper man all reklam med msn efteråt.

UlrikaD
2008-07-01 02:58
0

#5 Det är ju mycket möjligt. Jag hade dem på gamla datorn och när jag startade upp msn på den nya så fick jag erbjudandet igen. Hur får jag nyare modeller? Eller det kanske inte går?

#6 Vad är A-patch?

[PeterWem]
2008-07-01 16:49
0

#7 Något man nästan måste använda på msn för att få det bra. Såg inget här med smileys, men du får helt enkelt se efter själv:

http://apatch.org/features.php

UlrikaD
2008-07-01 16:57
0

#8 'Tack så mycket, ska kolla upp det.