Videoer
Jag har ett rätt stort problem angående Windows Media Player. Själv har jag ingen aning om varför detta blir såhär, inte nån i min familj heller…
Jo, när jag lägger in videoer i datorn från min kamera, och ska titta på videoerna i Media Player eller i något annat program så spelas bara ljudet upp, men det kommer ingen bild. Dessutom så visas ingen bild på filen, utan bara ikonen för Media Player.
Men däremot;
En gång så skickade en vän till mig videoer. Och så visades dom i samma program som mina gör, Media Player. Fast när jag öppnar en video från henne så visas både bild och så hörs ljud. Vilket det ju som sagt inte gör på mina…dessutom så syns en filbild på dom..
På mina videoer så testade jag att öppna dom i Qiucktime, men samma sak händer även där som i Media Player. Detsamma händer i Movie Maker. Mina videoer syns itne ett skvatt…
Är detta någon slags inställning? Isåfall, hur ändrar man det?

du saknar så kallade codecs som behövs för att kunna spela upp filmen.
Ladda antingen hem VLC Mediaplayer, det är en mediaspelare som kan spela upp i princip alla videoformat som finns, utan krångel.
Om du vill stanna kvar men windows media player o moviemaker så kan du ladda hem och installera K-Lite mega codec pack som innehåller de flesta codecs som finns på marknaden och gör så att du kan spela upp dina filmer i de program du vill.
K-lite finns en bit ner på denna sidan
Vet du om det är fritt från virus, och kostar det att ladda ned?

båda två är helt gratis (vlc har till och med öppen källkod) och båda är helt fria från virus. så du kan vara hellugn:P
dock så är det alltid bra att virussöka allt man laddar ner innan man kör det eftersom att det kan bli infekterat av något som redan finns på datorn eller av något på servern man hämtade det ifrån.
Okej, tack så jättemycket! :D
Hum..jag installerade K-lite och videoerna visas nu. Men det händer något konstigt nu i movie maker…
Jag kan inte importera några filer mer. Utan måste stänga ner programmet. Men det hjälper inte. Jag har scannat programmet efter virus. Men det är inga virus eller något skadligt i det..
Hur fixar jag detta? >_<

Har du senaste versionen av wmm?
prova att ladda hem o installera från microsoft.se
Okej, jag gjorde det. Allt fungerade utmärkt. Men nu när jag lägger in videoklipp på tidlinjen och ska korta upp dom eller något annat så reagerar Movie Maker på samma sätt som det andra…vad är det som händer nu? Det vill tydligen aldrig fungera helt här…>.<