Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 711 ggr
MalinMalin
2008-07-15 15:05
0

Läsa CD skivan

Hej

Jag ska ominstallera min dator och ha två färdiga CD skivor som sköter alltihopa och gör om datorn som den var när jag köpte den,men jag kommer inte ihåg hur jag gör för att få min dator till att börja läsa skivan.

Jag kommer ihåg att jag fick datorn till att gå in i dos(men kommer inte ihåg hur jag gjorde det) och sedan ändrade jag att det läste av cd där ist..och då startade skivan.

Kan någon här hjälpa mig hur jag ska göra?

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Hjortronsylt
2008-07-15 15:24
0

Kan det vara att du startade den från felsäkert läge kanske?

När datorn startas upp så trycker du (oftast flera gånger) F8 tills du kommer in i Felsäkert läge, och där kan du välja vidare sen.

MariaSP
2008-07-15 15:29
0

Sätt i skivan och starta om datorn, sen ska den i stort sett köra igång själv. Alternativet vill du starta med skiva kan också komma och då väljer du det.

MalinMalin
2008-07-15 15:35
0

Förra gången fick jag tips om att öppna i dos och ändra där att datorn börja läsa CD ist för diskett vilket den börjar med nu…

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MariaSP
2008-07-15 17:34
0

Bra att det funkar. Lycka till.