Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1120 ggr
iken
2008-07-17 17:09
0

Internet pajat av program

Mitt internet (mobilt bredband) har slutat fungera sedan jag igår optimerade datorns prestanda med ett program. Finns det något jag kan göra manuellt för att få bredbandet att funka igen? Ett mobilt bredband bör ju inte vara så hemskt svårt att få att fungera. Tacksam för tips.

Inkanyezi
2008-07-17 17:13
0

Möjligen kan du behöva installera om modemet.

I de flesta trådlösa modem finns ett installationsprogram som installerar modemet på datorn när man kopplar in det. "Optimeringen" har tydligen sabbat en komponent i det programmet, något som inte verkade behövas. Registret har kanske fortfarande information om att modemet finns där, och då installeras inte programmet igen om du inte ber om det. 

Så för att modemet ska installeras igen kan det vara enklast att först avinstallera det. När du sedan kopplar in det igen kommer det förhoppningsvis att installeras automagiskt.

BranDuir
2008-07-17 18:33
0

Kör du Vista 64 bitars?

Isåfall gör följande:

Öppna kommandotolken! (Start> tillbehör>kommandotolken)

skriv:  netsh winsock reset    tryck enter

skriv: Exit   enter

starta om burken och allt funkar som det skall igen!

även msn

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

iken
2008-07-18 00:00
0

Tack för svar. Om installation löste problemet. Hade ej klarat mig utan internet över helgen….

Syftet med programmen (2 olika) var att snabba upp internet hastigheten i 1a hand och datorn i 2a hand. De verkar faktiskt ha hjälpt lite, internet går med den högsta siffran jag hittills beskådat i Halmstad, om det är tillfälligt vet man ju inte men jag misstänker att det är tack vare programmen jag letade upp genom att söka på "internet speed" på download.com.