Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 473 ggr
basswood
0

Grupp-MP3-spelare

Hej!

På vårt jobbkontor vill vi ha en mp3-spelare som alla kan vara med och styra (vad som ska spelas upp) från egna datorerna. Det ska vara någon sorts server som har koll på alla låtar som spelar upp baserat på nån kul algoritm utefter våra röster och betyg. Helst ska man bara surfa till en sida och kunna betygsätta låtar eller liknande. Någon som hört talas om något sådant?

Basswood

johan
0

Kul idé! Jag har aldrig hört talas om något sådant. Det kanske skulle vara något man skulle snickra ihop. :)

Mvh // Johan

Niklas
0

Vilken annorlunda idé. Annars brukar det bara handla om att göra allt själv. Kul!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

mans
0

Vi körde länge Netjuke som är en PHP/MySQL-applikation som ligger på webbservern (i vårt fall Apache) internt. Det funkade rätt bra, om än med vissa begränsningar i hur man kunde dela spellistor osv. Vi körde det i ett par år men har nu helt gått över till att alla kör iTunes och så har vi köpt en Airport Express, med funktionen AirTunes som gör att alla kan styra vilken musik som strömmas över nätverket till den lilla AP-stationen som sen är inkopplad i stereon.

Fördelear med AirTunes? Enklare att ställa volymen (görs i iTunes som vanligt), alla kan ha sina egna playlists samtidigt som man kan dela ut sina MP3-bibliotek och playlists i iTunes. Vill man ha gemensamt bibliotek kan man ju spara alla MP3-filer på en server som också har iTunes och sen dela ut serverns bibliotek via iTunes.

Netjuke är gratis att ladda ner. AirTunes kräver en Airport Express som kostar runt 1000:- + moms.

Netjuke: Länk

Airport Express med AirTunes: Länk

// Måns

mans
0

Kanske ska tillägga att det ju finns ett betygssystem i iTunes och att man kan ställa in iTunes "party mode" på att spela låtar med högre betyg mer ofta för att på så sätt påverka urvalet.

basswood
0

Tack för tipsen!

Tänkte ta och testa netjuke när jag får tid, det skulle kunna vara det jag letar efter. Jag vill ju egentligen inte dela spellistor, utan att det byggs upp en spellista vartefter baserat på hur de som lyssnar promotar låtarna (som kan en stor hd full med mp3or)… kanske låter flummigt :) men det skulle nog kunna funka.

Basswood

rumpino
0

på spraydio har jag för mej att man önskar låtar osså placeras de i nån spellista, man har x antal önskningar under x antal minuter … nått sånt kanske skulle funka?