Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 889 ggr
KrutiZ
2008-07-22 18:29
0

TV?

Hejsan, vet inte om man kan lägga upp en tråd om Tv-aparater. Men det får jag nog snart se Glad.

ja, min fråga är då: Vart kan jag köpa en billig 32-37" tv? Jag är Värdelös på tv teknoligin, Jag vet inte riktigt vart jag skulle vända mig, men hitils så har jag fått hjälp med alla problem jag haft på denna sida.

Min budget ligger på 5 - 6000krSkrattande. Jag vill få ut så mycket jag bara kan för det priset på en ny Tv. Jag skulle uppskatta om jag kunde få lite hjälp

Mvh: Daniel

MagArne
2008-07-22 20:49
0

En 32" LCD av lite kändare fabrikat hade jag nog kört på. FullHD behöver man inte ha förän man kommer upp i 50-60" bildstorlek.

Kör du med digital-TV via boxer/comhem m.m. så kan en CA-modul (kortläsare) till TV:n vara skönt att ha. Då fungerar TV:n som avkodare och du slipper extra apparater och fjärrkontroller. Denna kortläsare kostar ca 500kr och tillkommer i 9 fall av 10 även att det står att TV:n klarar digitalTV.

Köp gärna TV:n på de större elektronikkjedjorna som har öppet köp. Är det döda pixlar (prickar som är svarta eller lyser) så är det bara att häva köpet och hämta ut en ny TV utan tjaffs.

Hjortronsylt
2008-07-23 18:12
0

#1  Häva köpet och hämta en ny utan tjafs? Vart har du hört det? Beror väl på vilket märke det är och vad deras policy är, alla har ju olika.

Personligen köper vi aldrig dyrare teknik-saker (över 500 kr) från Onoff, SIBA eller nån av dom större, har hur dålig erfarenhet som helst av deras "utan tjafs" när något behöver lämnas på service. Rekommenderar hellre bl.a Dustin eller InWarehouse.

MagArne
2008-07-23 21:53
0

Hört o hört, jag har utnytjat systemet själv utan problem. 

Jag köpte TFT-skärmar till datorert på större elektronikkjedjor som hade döda pixlar. Gick bara dit med med skärmarna och sa att jag ville utnytja "öppet köp".
Eftersom det stod på kvittot och att jag även frågade vid köpet om öppet köp kunde de inte göra annat än att ge mig nya skärmar eller pengarna tillbaka.

Men har det gått längre än 14 dagar eller vad de nu har som "öppet köp" tid så är det ju den vanliga garantin som gäller och då kan det kanske krävas 7 döda pixlar innan de byter skärmen. Mycket möjligt att de vill laga produkten då och man blir utan TV under reperationstiden.

Sen kan det vara lite olika garanti om man köper i butik eller via en del nätbutiker. Det kan vara Sony eller Philips som står för garantiärendena som man får kontakta vid problem. Annars så är det återförsäljaren, t.ex Siba, Elgiganten m.m.
Så det gäller att kolla upp vad som gäller och hur snabba de är att ev. skicka en utbytesprodukt.