Video redigering.
Hejsan, windows movie maker bara strular för mig nu, jag har gjort allt möjligt men den bara krånglar.
Så jag tänkte kolla om ni vet några bra video redigerings program, som är liknande till windows xp?, gratis eller inte allt för dyrt :).
Det vill bara kunna klippa vissa videor från min kamera, kanske lägga till lite musik i bakgrunden eller något, det behöver verkligen inte vara något proffs program :)
Mvh Antonia
När jag köpte min laptop fanns ett program med som heter Video Studio 9 som jag tycker fungerar bättre än Movie Maker. Vet dock inte om det normalt är gratis eller om det finns någon gratisversion. Fördelen som jag ser, är att man kan exportera sina filmer till annat än bara Microsofts egna påhittade format (wma, wmv etc), exempelvis mpeg och en hel del annat.
Sen har vi ju Nero också. Dock inte heller gratis, men inte så vansinnigt dyrt heller.
Annars är det rätt klent med program om man inte vill betala, tror jag. Vet någon annan någpt är jag också intresserad (om det fungerar med Linux).
Och så heter det ju ”videoredigering”, men jag fattade ändå…