Secure IE suit vs Firefox
Hittade någon som slagit huvudet på spik med att försöka sälja Secure IE suit och varför det är bättre än Firefox.
Compare Firefox and Secure IE Suite:
På länken kan man läsa dett:
"
Save Time with pre-programmed address bar shortcuts:
Secure IE Suite: yes
Firefox: no
Secure IE offers many shortcuts that can conveniently be used right in your address bar. For example, type “ebay motorcycles” in the address bar and after you hit enter, you are taken to a page on ebay.com about motorcycles.
Firefox offers a web search text box in it’s toolbar that allows you to type a search query and select from a list of predefined search engines, but it does not support any address bar shortcut features.
"
Jag var tvungen att testa detta och skriver i min adressfält på fire fox
just ebay motorcycles.
Någon som vill gissa vart jag hamnade? ;) just presis på
http://pages.ebay.com/catindex/motorcycles.html
Så skönt när dom har en sånn jämförelse som är helt fel.
Jag vet inget om Secure IE Suite, men jag vet att Firefox gör en google-sökning på det du skriver in i adressfältet och tar dig direkt till första träffen, dvs samma som en "I feel lucky"-sökning på Google.
Funkar ju 95% av gångerna. :)
Man kan också i Firefox bokmärka sökfält på enskilda sidor. Som WoW-spelare har jag t.ex. sökmotorn "Thottbot" bokmärkt med snabbkommandot "thott". Skriver jag "thott xxx yyy" så söker den på just Thottbot efter "xxx yyy".
Mycket praktiskt!
Högerklicka bara i sökrutan och välj "Add a Keyword for this Search" för att lägga till olika sökfunktioner till Firefox.