Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1544 ggr
Destany
0

ljudet försvunnet på datan

hej jag undrar om ni kan hjälpa mig.. efter jag installerat en webcam logitech express så hart ljudet försvunnit på datorn.. det kvittar om jag avinstallerar den igen ljudet kommer inte tillbaks.. det e inget fel på högtalarna för jag kan spela upp musik i windows media player men jag har inget ljud annars.. vad kan ha hänt o vad ska jag göra?

Bitte-n
0

Hej!

Hade samma problem då vi installerade webbcamen på den bärbara. Minns inte riktigt hur vi löste det den gången.

Det du kan göra i första hand är att kolla vilken uppspelningsenhet som står som standard. Det gör du så här (i Vista i a f)

Tryck på start---->inställningar---->kontrollpanelen---->leta upp ljudknappen, speakern, klicka upp den o kolla i fönstret , där finns troligvis 2 st iconer under fliken uppspelning: högtalare och under den output. Kolla så att det står en liten grön bock vid högtalare, att den är vald till standard, annars så ändra det. Kan vara det som är felet, inte säkert. Det står också om enheten fungerar, men det gör den ju säkert eftersom du kan spela upp musik osv.

Hoppas detta hjälpte dig..