Incredimail
Går det inte att använda Incredimail när man har Vista?? Det bara krånglar när vi ska skicka bilder och foton. Datorn stängs ner. Blir galen snart.
Jo det gör det.
Kolla om du fått virus eller trojaner i datorn, eller återställ datorn till innan ni installerade incredimail.
Jag har både Vista och IM, har aldrig varit något problem.
#1 Igår återställde dom datorn men det var samma problem. Datorn är ny. Undra vad det kan vara då.
#2 ok, får prova igen då.
*3 Kan du ha för hög säkerhet? Bara en gissning…. :-)
Är det bara jag som hatar att få mail från människor som använder incredimail? Mailen är jobbiga att läsa, tar mycket mer bandbredd och ser för jävliga ut rent ut sagt om man som jag har standardinställningar på sin outlook som inte laddar bilder och bakgrunder om man inte lagt till avsändaren i betrodda avsändare. Undrar när detta gissel ska upphöra. Det är mycket lättare att läsa mail som inte har en massa bilder på blommor, anteckningsblock och annat tjafs….speciellt om det är bilder man ska skicka…då behöver man inte en massa konstiga bakgrunder osv. Visst….charmig i början….men ett irritationsmoment redan efter ett par mail.
Jag tycker det är kul med IM! man behöver ju inte använda en mall varje gång men ibland.. Sen verkar du ha något emot väldigt mycket som andra tycker är kul eller bra. Man kan faktiskt inte leva sitt dataliv för att det ska passa dig jämt. Denna kritik var väl ändå onödig, det var ju inte det Ljuset ville veta.
Du får bli hur grinig du vill men allt handlar faktiskt inte om dig.
Ehh…vad menar du med att jag har något emot saker som andra tycker är bra eller kul? Jag berättar bara vad jag tyckte om Incredimail i detta fallet. Och eftersom att jag jobbar just med support av andras datorer mm så vet jag hur mycket strul incredimail och andra program kan ställa till med.
Allt för ofta har jag varit med om människor som kommit in med sina datorer och spytt galla över vilken skitdator det är etc…men de förstår inte att de är de själva som är orsaken till att datorn strular eftersom att de installerat allt som verkat "kul".
Och människor tycks tro att en dator blir slöare ju äldre den är. Den är precis lika slö nu som den var när de köpte den men pga alla "specialprogram" hit och dit så blir allting segare….men det är som sagt samma prestanda på datorn.
Varför var kritiken onödig? Jag sa bara hur irriterande det är att få mail som är skickad via incredimail…det finns fler än jag som tycker det men det är inget man kan göra åt eftersom att folk som skicka via incredimail inte tänker på dom som de skickar till…. Sitter den mottagande personen med bredband? Läser den personen kanske sina mail på en mobiltelefon vilket gör att incredimails tar längre tid att ladda ner och blir dyrare för den som tar emot?
Jag menar bara att du ibland är väldigt snabb i dina kommentarer. Även om du kan mycket så behöver du inte klaga på allt som du inte tycker om. Även om du eller jag upplever att folk faktiskt får skylla sig själva lite när det krånglar kan man ta det lite varligt. Jag antar att du menar väl men ibland låter det lite åt det andra hållet. Men det är min uppfattning.. Man behöver inte dra upp allt negativt jämt, jag har också IM fast jag använder det inte alltid. Men jag har det just på grund av att jag ibland vill skicka mail med bakrund till födelsedagar, inbjudningar mm. Jag vet att de jag skickar till har bredband och att de sitter hemma och läser.
Jag tycker att kritiken var onödig just för att ditt svar inte var på vad frågan gällde, frågan var varför det krånglar.
Jag gillar inte alltid de program eller tillval som andra här har på sina datorer men det måste ju få vara deras val, jag behöver inte påpeka det varje gång och tillrättavisa dom.

#5 ack käre broder …du är inte ensam…..det är rena kräkreflexen när sådana kommer……finns några stycken på våra forum som har smiliefeber oxå……..huvva!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Du har tydligen missuppfattat hela idéen med mitt inlägg. Det finns väldigt många som uppskattar att få mail i sin inkorg som har skickats via incredimail ungefär lika mycket som de uppskattar att få spam. Många som skickar spam tycker att det är kul att skicka och det finns möjligtvis någon som gillar att få spam också. Folk får installera precis vad de vill på sin dator det struntar jag i…men när det gäller program som man kan skicka saker till folk som inte bett om att få det så får jag faktiskt tycka vad jag vill. Tyvärr finns där inget program som automatiskt skickar tillbaka alla mail som skickas till en via incredimail.
Så det jag försöker att säga är att jag inte alls klagar på att folk installerar saker på sin dator……det är en väldigt stor skillnad.
Jag tycker att de som skickar via incredimail faktiskt ska fråga de som de skickar till ifall det gör något….det är inte alla som uppskattar att få mail skickat från incredimail.