Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 971 ggr
ANNIA
0

Nod slutat uppdatera

Jag har nod32 på både min stationära och min bärbara dator. Och detta gäller den stationära.

Nod32 har slutat att uppdatera sig. Jag har inte ändrat i nå inställningar, har licens. Har jämfört inställningar mellan mina datorer och det står lika på båda. Jag har provat att scanna datorn. Har även tryckt på update men får till svar att det är nya jag har. Men får trots det inte dom här dagliga uppdateringarna.

Nån som har nåt tips på hur jag triggar igång uppdateringarna igen.

Oscar
0

Det är inte alltid de kommer varje dag och ibland är det fler ggr/dag. Hur gammal är senaste uppdateringen?

ANNIA
0

Jo då jag vet att det är olika hur många gånger det uppdateras. Men nu har jag till och med en röda skölden framme som säger att mitt antivirus är gammalt. Och det är därför jag upptäckt att det slutat uppdatera.

Senaste update är från den 27/7

Oscar
0

Min står också på 27/7. Antingen så har det inte kommit någon mer eller så har de nåt problem. Tror inte det beror på dina inställningar eftersom vi båda har samma tidpunkt för senaste update.

ANNIA
0

Jo men på min bärbara uppdateras det. Fast jag har inte tittat på nå datum där. Och det är dom här små uppdateringarna som dyker upp som jag inte får på min stationära.

ANNIA
0

Nu har jag kikat på datumet i min bärbara och där är det dagens datum.

En skillnad dock mellan de två. Den stationära är det XP på och bärbara är det vista. Men det ska väl inte spela nån roll.

Zpookey
0

ESET har haft en stor uppdatering av sina virusdefinitionsservrar.

Ni kan prova att ställa uppdateringsservern manuellt i inställningarna eller slå en signal till 0303-211100 som är numret till ESET sverige….de hjälper er. (för jag förutsätter att ni har köpta versioner eller hur?)

ANNIA
0

Vart gör man det nånstans. Och hur.

På den andra delen så blir svaret både ja och kanske. Det till vista har jag egenhändigt köpt eftersom den bärbara är ny. Men till XP fick jag nod med och mig veterligt ska det vara mitt.

Göra ett snabbt tillägg. Det är inte en demo version eller 30 dagars så mycket vet jag.

ANNIA
0

Nu har mitt nod börjat uppdatera igen. Så det var tydligen bara några dagars vajsing på det hela.

Oscar
0

Samma här :)

Zpookey
0

Som sagt….de har haft en gigantisk uppdatering av sina servrar med bland annat 150.000 nya virusdefinitioner vilket har gjort att det varit några dagars replikeringstid mellan servrarna….så det är lite beroende på vilken server era NOD har försökt att uppdatera ifrån. Men allt ska komma igång automatiskt och det är ingen ko på isen trots att NOD inte uppdaterats på ett par dagar….men allt ska komma igång automatiskt för de vars NOD inte börjat uppdatera sig som det ska än.

rumpino
0

mitt kör som vanligt!