Hjälp! Jag är snart utan dator
Jag är ute efter bredband med dator för 1 krona, eller nåt sånt. Nån som har bra tips?
Snart flyttar yngsta dottern och tar den stationära datorn med sig. Jag blir alltså helt utan och nästan pank dessutom. Var kan man få bra abonnemang med laptop på köpet?
Hur ska jag göra för att "se" vilken dator som är bäst för mig? Jag skriver bara, inga spel, men vill ha ett bra skrivprogram.
Snälla hjälp mig i datadjungeln!
Tack på förhand/ Susanne

ett bra tips är att köpa en bättre begagnad via någon av alla firmor som säljer….finns en i stockholm som reklamerar på blocket, annars googla bara på beg dator…..
Att gå på reklamen om Dator för 1 krona….det är att lura sig själv…det dyngar på avgifter till både höger o vänster plus bindningstider…..
du klarar dig utmärkt med en, ett par år gammal burk om du inte ska spela de senaste spelen …nån stans mellan 1,5 och 2 GHz i processorhastighet, 1- 2 Gb ramminne, och framförallt en rejäl hårddisk….win XP eller vista….office eller Open office (gratis)….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Håller med BranDuir, mer lönande att köpa en beg. finns många bra "surf datorer" för runt 1000-1500:- .. dessa 1:- datorer blir en dyr historia..
/RL

Tack för tipsen grabbar!
Jag är nog lite hetlevrad av mig, för i morse tog jag kontakt med Léacy och gjorde affär med dem. Ingen bindningstid, bara avbetalning (229 kr/månad) och jag kan lösa datorn när jag vill…Jag fick berätta vad jag skulle ha datorn till, så ordnade de ett datorpaket därefter (hela officepaketet + lite xtra) Jag känner mig faktiskt helnöjd över servicen. Tack iallafall/ Kram

Kontantpris:
7 999:-
Finansiering:
Per månad 229:- i 60 månader
Total kreditkostnad: 5 346:-
Dyr dator!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Den betalar vi på ett år så den totala kreditkostnaden blir inte så hög